עובדי ש.ל.ה של שירותי בריאות כללית חוזרים לעבודה.

בדיון שהתקיים היום (שני) בביה"ד האזורי לעבודה בתל אביב הודיעה ההסתדרות וועד העובדים מחד וההנהלה מאידך כי הם נמצאים במו"מ מתקדם. אי לכך הגיעו הצדדים להסכמה כי העובדים יפסיקו את השביתה שפרצה אמש ובתמורה ההנהלה תעביר לעובדים את כלל המסמכים הדרושים שלפיהם מחשבים את שכר העובדים וזאת לצורך קידום המו"מ. כמו כן, הצדדים יקיימו מו"מ אינטנסיבי בחסות ביה"ד לעבודה.

כזכור, עובדי ש.ל.ה שהיא חברת בת של שירותי כללית העוסקת במרפאות "כללית סמייל", "כללית רפואה משלימה" ו"כללית אסתטיקה" שבתו החל מאתמול זאת בעקבות פגיעה רוחבית בשכר עובדי המנהל וסייעות רופאי השיניים. העובדים טוענים כי ההסכם שנחתם לפני מספר חודשים לא מיושם והעובדים לא מקבלים את התגמולים שצריכים לקבל.

יו"ר הסתדרות המעו"ף, ארנון בר דוד מוסר היום: "אני קורא להנהלה לנצל את פסק הזמן שנתן לנו ביה"ד על מנת לנהל מו"מ אינטנסיבי ויעיל לפתרון הסכסוך".

כזכור חברת ש.ל.ה הינה חברת בת של "שירותי בריאות כללית" הכוללת את שירותי הרפואה המשלימה והאלטרנטיבית והמורכבת משלושה חלקים: "כללית רפואה משלימה", "כללית סמייל" ו"כללית אסתטיקה" ומעסיקה למעלה מ- 4000 עובדים. מדובר במטפלים ברפואה המשלימה, סייעות שיניים, עובדי מנהל, עובדים פארה רפואיים ושינניות.

העובדים התארגנו בהסתדרות לפני כשנתיים ואף נחתם הסכם קיבוצי עם ההנהלה. העובדים טוענים כי מאז חודש יוני האחרון מתבצעת הפחתת שכר רוחבית לכלל עובדי המנהל וסייעות רופאי השיניים באמצעות הקטנת רכיב התגמול המשולם לעובדים המהווה פגיעה בכ- 15%-30% משכר העובדים. שכן ההנהלה מכניסה את עלויות ההסכם הקיבוצי שחתמה עם ההסתדרות והעובדים ואת עלויות ההסכם שחתמה עם רופאי השיניים על חשבון שכרם ותגמולם של עובדי המנהל.

כמו כן, העובדים טוענים כי ההנהלה מתנהלת באופן חד צדדי ומסרבת לחשוף בפני נציגות העובדים את אופן חישוב שכרם ואופן התגמול. ההסתדרות הכריזה לפני כשבועיים על סכסוך עבודה בחברה.