הדיווח במגזין
הדיווח במגזיןעיריית ירושלים

מגזין הריצה הבריטי Women's Running Magazine בחר השבוע במרתון ירושלים כאחד מ-10 מרוצי האביב הבינלאומיים הטובים בעולם, לצד מרוצי ואנקובר, מילאנו, מדריד, ליסבון, קרקוב, אוטווה, הר קילימנג'רו שבאפריקה, חופי שינאקוויל שבקמבודיה, ומאריצבורג שבדרום אפריקה.

בעיריית ירושלים מצטטים בגאווה את הידיעה ולפיה "מאז היווסדו של מרתון ירושלים בשנת 2011, לעיר ורציה יש מקום מיוחד מאוד בלבי. לרוץ במקום שבו כל צעד לוקח אותך דרך 3000 שנים של ההיסטוריה זה דבר בלתי נשכח...... יש רק בעיה אחת עם המרתון - ירושלים יושבת לא רק על ראש גבעה, אלא גם מוקפת על ידי גבעות, ולכן המסלול כולל כמה עליות שואבות אנרגיה. עם זאת, יש דרך להשיג את הטוב שבכל העולמות, ולעשות שימוש בטמפרטורות הקרירות, והלחות הנמוכה בתקופה זו של שנה - על ידי השתתפות בריצת ה-10 קילומטרים. ככה אתה מקבל את כל האווירה והרבה פחות את המכה".

ניר ברקת, ראש עיריית ירושלים, מביע שביעות רצון מהידיעה ואומר: "בחירתו של מרתון ירושלים לאחד מ-10 המרוצים הטובים בעולם הוא הוכחה נוספת שירושלים עלתה בהצלחה על מפת המרתונים הבינלאומית. מרתון ירושלים הוא אירוע בינלאומי אשר מעמיד את ירושלים בשורה אחת עם ערים מובילות בעולם. כרץ מרתון אשר סיים חמישה מרתונים בערים שונות בעולם, אני יכול להגיד בביטחון מלא כי הריצה בירושלים היא המרגשת ביותר והיא משלבת נופים עוצר נשימה ומלאי השראה, אוויר צלול ומסלול אתגרי. למרתון תרומה עצומה לתיירות, לכלכלה והוא מחבר יותר ויותר קהלים בארץ ובעולם אל ירושלים".

בעירייה מציינים כי מרתון winner ירושלים הבינלאומי 2013 יתקיים בפעם השלישית ב-1 במרץ וצפויים ליטול בו חלק כ-15 אלף רצים. האירוע יחולק לארבעה מקצים: מרוץ מרתון מלא (42.195 ק"מ), מרוץ חצי מרתון (21.1 ק"מ), מרוץ עממי למרחק של 4.2 ק"מ, ומרוץ הקהילות למרחק של 800 מטר. מרתון ירושלים הוא ייחודי ביופיו ומאתגר בעליות והירידות המאפיינות אותו. לאורך המרוץ יחלפו הרצים על פני אתריה ההיסטוריים המרהיבים והחשובים של ירושלים, ממשכן הכנסת לתוך העיר העתיקה ולאורך החומות, בריכת הסולטן, משכנות שאננים, הר ציון, מושבה גרמנית, רחביה, טיילת ארמון הנציב, גבעת התחמושת, גן סאקר, הר הצופים, הר הזיתים, ואתרים נוספים.