המאבק נמשך. אוני' אריאל
המאבק נמשך. אוני' אריאלאוני' אריאל

פרקליטות המדינה הגישה לפני זמן קצר לבג"ץ את תשובתה לעתירת האוניברסיטאות נגד ההכרה במרכז האוניברסיטאי באריאל - כאוניברסיטה השמינית של מדינת ישראל.

לחץ כאן לתשובת המדינה

המדינה מבקשת מבג"ץ לדחות את העתירה בין השאר בשל היותה "עתירה מוקדמת". הפרקליטות מציינת בתשובה כי על העותרים היה להגיש עתירה חדשה שתתקוף את החלטת מפקד פיקוד מרכז המכיר במכללה כאוניברסיטה, ואולם העתירה שהוגשה הוגשה עוד קודם לקבלת ההחלטה בעניינה של האוניברסיטה.

כמו כן דוחה המדינה את הטענה ל"מחטף" ומציינת כי ההכרה באריאל נמשכת מאז התקבלה החלטת ממשלה בעניין. בהמשך הדברים שנמסרו על ידי פרקליטות המדינה תוארו השלבים השונים שעברו מאז קבלת ההחלטה הראשונית לשדרוג מעמדו של המוסד. זאת כהוכחה לכך שהמהלך בוצע באופן שקול ומדוד וצלח את כל הפרמטרים המתחייבים, כך שאין מדובר במחטף כלל ועיקר.

סוגיה נוספת הנדחית בתשובת המדינה היא הטענה ולפיה קיים לכאורה "מאזן נוחות" שמשמעו הוא שטוב יהיה להותיר את המציאות כפי שהיא ולא לבצע מהלך מורכב ומסובך המחייב את שינוי מעמד המוסד.

המדינה קובעת כי דווקא שיקול זה מביא למסקנה ש"מאזן הנוחות נוטה בבירור באופן בולט לטובת דחייתה של הבקשה". המדינה קובעת כי העותרים, נציגי האוניברסיטאות, אינם מציגים ולו טענה אחת בעלת משקל ממשי המצדיקה מתן צו מניעה למהלך.

את טענת העותרים כאילו ההכרה באוניברסיטת אריאל תוביל לשינוי במצב העובדתי והמשפטי באופן כמעט בלתי ניתן להשבה, דוחה המדינה כ"אמירה סתמית ולא מבוססת" ומוסיפה כי "הבקשה אינה מצביעה על כל היבט בו ההכרה גורמת לשינוי בלתי ניתן להשבה".