הכול ספינים. הרב אמסלם
הכול ספינים. הרב אמסלםפלאש 90

חבר הכנסת הרב חיים אמסלם, יו"ר תנועת 'עם שלם', פנה היום ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון, השופט אליקים רובינשטיין, וביקש להוציא צווי מניעה נגד מעורבותם במערכת הבחירות של ש"ס של עמי אלוז ושאול פרץ המשמשים ראשי מועצות דתיות ממונים בקרית ים ובכרמיאל ויהודה אבידן, המכהן כמנכ"ל תאגיד עירוני וכסגן יו"ר ועדת הבחירות המרכזית.

ח"כ הרב אמסלם כתב לשופט רובינשטיין: "אני פונה אליכם בעניין הנדון בעקבות מידע שהגיע אלי ולפיו עובדי ציבור בכירים עובדים - בגלוי וללא בושה – למען קידום מטרותיה הפוליטיות של תנועת ש"ס, כשקיים חשש ממשי שלצורך כך הם עושים שימוש גם במשאבי הציבור".

שעות אחדות לאחר העברת בקשתו של הרב אמסלם דחה השופט רובינשטיין את הבקשה והודיע כי אין בכוונתו להוציא צווי מניעה כפי שביקש הרב אמסלם.

בהחלטתו כותב השופט רובינשטיין: ”סעיף 130(א) לחוק הבחירות לכנסת וסעיף 2א לחוק דרכי תעמולה, כמו גם הנחיית היועץ המשפטי לממשלה, מס' 1.1902, חלים על עובדי תאגיד עירוני ועל עובדי מועצה דתית. לפיכך, עובדים אלה אינם רשאים ליטול חלק בתעמולת בחירות או לעשות שימוש במשאבי התאגיד העירוני או המועצה הדתית לצורך תעמולה כאמור".

בהמשך הדברים מוסיף השופט וכותב כי "משיב 2 (עמי אלוז) הצהיר כי הוא מצוי בחופשה ללא תשלום עד מועד הבחירות. לעמדת היועץ המשפטי לממשלה, "נוכח היותו מועמד ברשימת מתמודדים בבחירות לכנסת, לא יחול עליו האיסור לקחת חלק בתעמולת בחירות, הקבוע בסעיף 130(א) לחוק הבחירות". לפיכך, האיסורים לעיל חלים – במערכת הבחירות הנוכחית – על המשיבים 3-4 (מר שאול פרץ ומר יהודה אבידן). הואיל והבקשה הוגשה ללא תצהיר, והואיל ונטען בה אך כי קיים חשש להפרת סעיף 130(א) לחוק הבחירות לכנסת וסעיף 2א לחוק דרכי תעמולה, לא מצאתי ליתן צוי מניעה ספציפיים כנגד המשיבים 3-4 (מר פרץ ומר אבידן)".