תלמידי ישיבת בני עקיבא "אור עציון" הלומדים במסלול הפנימייה הצבאית, ערכו אתמול (חמישי) סיור בשכונת מאה שערים. בדרכם לאדמו"ר מ"תולדות אהרון" נזרקו עליהם חיתולים, שקיות זבל וצעקו לעברם "נאצים הסתלקו".

בראשית היום ביקרו התלמידים בישיבת "חברון" בירושלים, שמעו שיחות, סיירו בישיבה ושוחחו עם רבני הישיבה על דרכי הלימוד והיחס לתורה, מדינה וצבא.

בהמשך הסיור הגיעו התלמידים לשכונת מאה שערים ובדרכם לפגישה עם האדמו"ר מ"תולדות אהרון" הותקפו תלמידי הפנימייה על ידי קבוצת חרדים שהביעה את זעמם על לובשי המדים שמסתובבים בשכונתם. המתפרעים תקפו את הצעירים בחיתולים מסריחים, שקיות זבל וצעקו לעברם "נאצים הסתלקו".

תלמידי הפנימייה שידרו רוגע ובחרו שלא להגיב והמשיכו בדרכם לביתו של האדמו"ר, שם התקבלו התלמידים בחמימות רבה אולם גם לשם הקיצונים הגיעו והפריעו לפגישה בין האדמו"ר לתלמידים.

ראש ישיבת בני עקיבא "אור עציון" והפנימייה הצבאית תורנית לפיקוד, הרב מיכה קלצהנדלר, הסביר מדוע בחרו התלמידים שלא להגיב, "אנו מנחילים לתלמידינו את הערכים הנשגבים של תורת ישראל, עם ישראל וארץ ישראל. אותה תורה אשר מצווה אותנו לכבד כל אדם באשר הוא אדם בכלל, וכל יהודי באשר הוא בפרט".

"על שנאת חינם חרב כבר בית מקדש השני, ואנו, שנמצאים ב"ה כבר עמוק בתוך תהליך הגאולה לקראת בניינו של בית המקדש השלישי לא מוכנים להרוס את מה שכבר נבנה עד עתה. לכן אנו מרבים באהבת חינם, מעדיפים להיות מהנעלבים ואינם עולבים וזו הסיבה העיקרית שתלמידינו בחרו שלא להגיב לקללות ולזבל שהושלך אליהם", הסביר.

עוד סיפר הרב כי התלמידים לא ברחו, "אלא המשיכו ללכת בגאון עם המדים כחייליו של יהושע בן נון ודוד המלך, היודעים לשלב בצורה הנכונה והאמיתית ביותר את הספרא והסייפא".