פינוי בעוז ציון, הלילה
פינוי בעוז ציון, הלילהתצפית
כעשרה ג'יפים של מג"ב וצה"ל, כוחות יס"מ ומשטרה, בליווי משאית של המנהל האזרחי ושופל, הגיעו הלילה למאחז עוז ציון על מנת לפנותו.



סוכנות הידיעות "תצפית" מדווחת כי במקום יש עימותים בין הכוחות לכ-30 פעילים הנמצאים במאחז. אחד מהם עוכב לחקירה.



עוד נמסר כי מהמקום הוחרם ציוד אישי רב, בגדים, מיטות, ציוד חורף, ארנקים, תיקים, וכו'. בנוסף הוחרם ציוד השייך לקולקטיב המאחז. בסך הכל נהרסו במקום שלושה מבנים באמצעות השופל.



רבנים ומאות בני נוער הגיעו לשבת האחרונה, 'שבת התחזקות', במאחז 'עוז ציון' הסמוך לגבעת אסף ולבית אל. זמן קצר לפני שבת הגיעו למקום כוחות שיטור שכללו שוטרי יס"מ ומג"ב.

לדברי הנערים שהיו במקום השוטרים החלו לנסות לפנות אותם באלימות ובמקום התפתחה מהומה. בשלב מסויים הפינוי הופסק כדי שלא לחלל את השבת.

במהלך העימותים תפסו השוטרים את אחד הנערים שהיה במקום והודיעו לו כי הוא עצור בעוון תקיפת שוטר. לדברי חבריו של הנער הוא נתפס באופן אקראי בלבד כיוון שהיה 'טרף קל' לשוטרים, כלשונם.

עדי ראיה ספרו כי שוטרי מג"ב ירו גז מדמיע לתוך התקהלות של בני אדם. מספר בני אדם נפגעו ונזקקו לטיפול במקום, בינהם הרב שמואל אליהו, רבה של צפת.



הנער נלקח לתחנת המשטרה בשער בנימין שם שהה במהלך השבת. במוצאי השבת הוא שוחרר בבית משפט השלום בירושלים.
 
ליאת, תושבת עוז ציון, מסרה לסוכנות תצפית: "תנועת נחלה פועלת למען ההתיישבות בכל רחבי ארץ ישראל, במסגרת פעילות זו התקיימה שבת ארץ ישראל גדולה על מנת לחזק את המקום ואת הפעילות למען ההתיישבות. לשבת הגיעו כ250 איש שהכריזו נאמנות לארץ ישראל. ממשלת ישראל וכוחות הביטחון אינם אוהבים לראות את דגל ההתיישבות מורם בגאון בניגוד לתוכניות המדיניות שלהם, ועל כן לאחר שלא צלחו להרוס את השבת בניסיון הפינוי ביום שישי עקב מסירות הפעילים, הגיעו כוחות רבים בצאת השבת באישון ליל, פרצו לתוך הבתים, ובין השאר גם לבית הבנות המתגוררות במקום, וגררו אותן מהמיטות ללא מתן שהות להתלבש ולהתארגן תוך פגיעה חמורה בצניעות הבנות. הכוחות החרימו את כל הציוד במקום, כולל ציוד אישי רב, חומרי לימוד, בגדים, תיקים, וכל דבר שהיה במקום עד לרמת מברשת השיניים, בנוסף החרימו הכוחות את הציוד הכללי, מקררים, מכשירי חשמל, כיריות, תנורים, בלוני גז, מיטות, ועוד. כל זאת בניגוד להבטחת אחד מקציני מג"ב שהבטיח שכל הציוד ירוכז ויוחזר בתום הפינוי לאחר ירידת התושבים לצומת אסף".


עוד מסרה ליאת "היישוב עוז ציון קיים כבר למעלה משנה, ולמרות גודלו המזערי סובל תכופות מפינויים. מה שמחדד לציבור את פחד הממשלה מחלוצי ארץ ישראל האומרים בפה מלא שצריך ליישב את כל מרחבי ארץ ישראל. אנו לא נרתע מפינוי זה, וכבר בשעה זו, שעה קלה לאחר תום הפינוי אנו כבר נערכים במקום לבנייה מיידית של היישוב".
 
 
 
 
צילומים: תצפית