"ביהמ"ש נתן הכשר לבגידה"

חברת הכנסת, חנין זועבי, תוכל להתמודד על מקום בכנסת ה-19 במסגרת רשימת בל"ד, כך קבעו פה אחד תשעת שופטי בג"ץ אשר דנו בעתירת תנועת בל"ד נגד החלטת ועדת הבחירות המרכזית.

החלטת השופטים היתה צפויה לאור התקדימים שהיו בעבר בסוגיית פסילת רשימות וח"כים, ולאור עמדת היועץ המשפטי לממשלה אשר התנגד להחלטת הפסילה.

פסק הדין ניתן עד הבוקר לאור חוק הבחירות לכנסת, אשר קובע כי החלטת בג"ץ חייבת להינתן בהרכב של לפחות 9 שופטים ועד היום ה-23 שלפני הבחירות. לאור לוח הזמנים הקצר ניתנה ההחלטה ללא נימוקים.

על ההחלטה חתומים השופטים, הנשיא אשר גרוניס, המשנָה לנשיא מרים נאור, השופטת עדנה ארבל, השופט סלים ג'ובראן, השופטת אסתר חיות, השופט חנן מלצר, השופט יורם דנציגר, השופט ניל הנדל והשופט עוזי פוגלמן.

בעקבות ההחלטה אמרה זועבי בראיון לגלי צה"ל, כי "אני חושבת שההחלטה היתה החלטה רצינית, אני מכבדת אותה, היא היתה החלטה במקומה".

זועבי הוסיפה וציינה, כי "אני מכבדת את בית המשפט העליון וחייבת לומר שהוא לא נכנע לגזענות הימין. הדמוקרטיה חייבת לא לסגת בפני אלו שלא מאמינים בה".

זועבי אף תקפה את אלו שביקשו את פסילתה בוועדת הבחירות וניסו להגן על ההחלטה בפני בג"ץ" "הגיע הזמן שאנחנו נציב גבולות בפני הגזענים בימין".

ממטה ההסברה הליכוד – ישראל ביתנו נמסר, כי "אנו מביעים צער על החלטת בית המשפט העליון לאפשר לח"כ זועבי להתמודד לכנסת הבאה. לאור פרשנות בית המשפט העליון, ברור שהחוק הקיים חייב להשתנות ולקבוע חד משמעית שכל הבעת תמיכה בטרור מונעת התמודדות לכנסת ישראל. הליכוד – ישראל ביתנו יפעלו מיידית בכנסת הבאה לתיקון החוק הקיים".

יוזם המהלך לפסילתה של חנין זועבי, ח"כ אופיר אקוניס, אומר בעקבות הפסיקה, כי "לאחר שנתיים של עבודה מאומצת לפסילתה של חנין זועבי, מתוך אמונה עמוקה בזכותה של הדמוקרטיה הישראלית להגן על עצמה מפני מי שמבקש לחסל אותה מבפנים - בית המשפט אמר את דברו. אני מכבד את החלטת בית המשפט העליון אך מצטער עליה מאד. אמשיך לפעול בכלים הפרלמנטאריים העומדים לרשותי במטרה לבצר את הדמוקרטיה הישראלית".