להדיח? זועבי על במת הכנסת
להדיח? זועבי על במת הכנסתפלאש 90

החלטת שופטי בית המשפט העליון לבטל את פסילתה של חברת הכנסת חנין זועבי מהתמודדות לבחירות הקרובות מגיעה לשולחנו של נציב תלונות הציבור על שופטים, השופט בדימוס אליעזר גולדברג.

בתלונתו שהוגשה היום בעקבות פרסום ההחלטה קובל אליהו ניסים, איש 'עוצמה לישראל' באופן ישיר נגד נשיא בית המשפט העליון, השופט אשר גרוניס ושאר השופטים שהכריעו לאשר את התמודדות זועבי, השופטת מרים נאור - המשנה לנשיא, השופטת עדנה ארבל, השופט סלים ג'ובראן, השופט חנן מלצר, השופט יורם דנציגר, השופטת אסתר חיות, השופט עוזי פוגלמן והשופט ניל הנדל.

בראשית תלונתו מזכיר ניסים כי "עפ"י מסקנות וועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-19 בהתאם לחוק יסוד הכנסת, חנין זועבי נפסלה משום שיש במעשיה אי הכרה במדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, כמו"כ הוועדה מצאה שזועבי תמכה בארגון טרור בעצם השתתפותה במשט הטרור שאורגן ע"י ארגון טרור IHH הידוע בקשריו עם ארגון הטרור 'אל-קעידה', בו נמצאו אמצעי לחימה רבים ואשר במהלך עצירתו הותקפו חיילי צה"ל, מתקפה מתוכננת מראש, ע"י המחבלים ששהו על הספינה באלימות קשה וברוטאלית בעזרת אלות, מוטות ברזל, סכינים רימוני הלם ובקבוקי תבערה".

עוד נכתב כי "אחד הלוחמים נזרק מגובה רב. עשרה מלוחמי כוח שייטת 13 נפגעו ונפצעו ברמות פציעות שונות. זועבי מתועדת בצילומי תמונות ובסרטוני ווידאו כשהיא נמצאת לצד מחבלים המחזיקים מוטות ולצד מחבלים החמושים בנשק חם לפני ואחרי ירידת החיילים לספינה (מעריב, יוני 2011), תיעודים הסותרים לחלוטין את גרסתה לפיה לא ידעה על המארב המתוכנן לחיילי צה"ל ואת דבריה 'הנשק היחיד שראיתי במרמרה- של צה"ל'". 

עוד הוא מזכיר לשופט גולדברג את דבריה של זועבי שנכתבו בעבר ולפיהם "אחרי 50 שנה של ניסויים פוליטיים, הפלסטינים בישראל הבינו את הכוח הטמון במה שנתפס כ'דמוקרטיה'... הדרישות הללו מספיקות על מנת לחתור תחת הלגיטימציה הערכית והפוליטית של המפעל הציוני ולהוריד אותו למעמד של פרוייקט קולוניאליסטי וגזעני".

כמו כן ציין כי "חנין זועבי מיוחסות התבטאויות שונות המעודדות טרור, מצדיקות טרור, מסיתות לטרור ושוללות את זכותם של האזרחים לחיות בישראל בשלוה ושקט. למשל: "זו המולדת שלי וצריך להכיר בזה. לא מותר לך לחיות בביטחון. אין זכות לחיים נורמליים לעם שכובש. החברה בישראל לא רוצה שלום. חמאס כן רוצה שלום". במהלך מבצע עמוד ענן עמדה זועבי דקת דומיה "לזכר השאהידים בעזה". לאחר הפיגוע בבורגס אמרה "ישראל לא קורבן וגם כאשר אזרחים נרצחים המדיניות הישראלית הכובשת היא האשמה". לאחר פגיעת טיל באוטובוס ילדים אמרה כי "אם אתם רוצים שלא ירו עליכם, על אזרחי ישראל להפגין נגד המצור בעזה" כמו כן היא קראה לאזרחי ישראל הערבים "לצאת למאבק עממי כמו באינתיפאדה הראשונה"".

במכתבו מזכיר ניסים את הדיון בעניינו של ח"כ לשעבר עזמי בשארה, איש בל"ד גם הוא, שהתמודדותו לכנסת אושרה בידי השופטים "ולימים הואשם בבגידה במדינת ישראל, בריגול לטובת חיזבאללה ובסיוע לאויב בזמן מלחמת לבנון השניה". ניסים מזכיר כי "זועבי הודתה מספר פעמים שהיא נמצאת עימו בקשר ישיר, ביקרה אותו בירדן לאחר שנמלט ואף אמרה בראיון מתועד  "הוא לא ברח, ישראל חיפשה שעיר לעזאזל אחרי מלחמת לבנון השנייה וזה היה הוא"".

לנוכח כל אלה קורא ניסים לשופט גולדברג לבדוק ולחקור את חוקיות החלטת שופטי בג"ץ בעניינה של זועבי.

לטעמו "החלטת השופטים הנ"ל היא התערבות שלא לצורך בהחלטה שהתקבלה באופן דמוקרטי וברוב מוחלט ע"י הגוף המוסמך לכך ומהווה פגיעה חמורה ומהותית בשלטון החוק בישראל. החלטת השופטים הנ"ל מייתרת ועוקרת את הסמכות לפסול מועמד לבחירות לכנסת מוועדת הבחירות המרכזית, סמכות הניתנת לה כאמור מתוקף חוק יסוד הכנסת".

עוד מתריע ניסים במכתבו לגולדברג וכותב: "החלטת השופטים הנ"ל תעודד הישנות של תופעה חמורה בה נראים חברי כנסת מכהנים כשהם מסייעים לאויב, תומכים בארגוני טרור, מתנגדים לקיומה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית ופועלים בחסות הדמוקרטיה כדי לפגוע בשלטון מדינת ישראל. כמו כן, ההחלטה תפגע פגיעה חמורה באמון הציבור בשלטון החוק בישראל בכלל ובמערכת בית המשפט בפרט".

"בית המשפט לא הפיק את הלקחים מפרשה זו (אף שהשופט חשין כבר אמר "לו ידעתי מה עשה בשארה - הוא היה נפסל") וגם כעת הוא מחליט להפוך את החלטת וועדת הבחירות ולאפשר לזועבי להמשיך ולנצל את הדמוקרטיה בישראל כדי לפעול להשמדת המדינה שקמה על מנת להיות בית לאומי לעם היהודי בארץ ישראל. בית המשפט החליט היום לאפשר לזועבי להמשיך ולעודד טרור ולפעול פעילות עוינת תוך שהיא מקבלת משכורות, תנאים והטבות על חשבוננו, אזרחי ישראל משלמי המיסים", נכתב במכתב התלונה של ניסים הנחתם במילים: "לאור כל האמור לעיל אני רוצה להתלונן על השופטים הנ"ל, להתריע ולהודיע בשמי ובשם אזרחים רבים נוספים: במידה וחנין זועבי תפעל בעתיד פעילויות נוספות כנגד מדינת ישראל וכוחות הביטחון תוך שהיא משתמשת בחסינותה- תוצאות פעולותיה והנזקים שייגרמו בעטיין יהיו באחריות ישירה של בית המשפט העליון ושל כל אחד מהשופטים שאפשר לדברים להתרחש ולא מנע אותם מבעוד מועד".