אופיר אקוניס
אופיר אקוניסצילום: פלאש 90

ביומן ערוץ 7 מתייחס חבר הכנסת אופיר אקוניס בחומרה להחלטת בית המשפט לדחות את פסילתה של חברת הכנסת חנין זועבי מלהתמודד בבחירות הבאות.

אקוניס שהוביל את המהלך המשפטי נגד זועבי אומר כי הוא אמנם מכבד את החלטת בית המשפט אך חולק עליה באופן יסודי. את עיקר השתאותו מפנה חבר הכנסת אקוניס לאופן בו התקבלה החלטת בית המשפט – פה אחד וללא דעת מיעוט.

אקוניס תוהה כיצד זה אין ולו שופט או שופטת אחד או אחת שיעמדו לצידה של אחת מאבני היסוד של הכנסת והיא היכולת להכריע חוק בבית המחוקקים. כמו כן כיצד זה אין ולו שופט או שופטת שיעמדו לצידם של חיילי צה"ל בין אם בתוך המרמרה ובין אם מחוצה לה.

בדבריו מחריף אקוניס ומציין כי סקר שפורסם בימים אלה בערוץ הכנסת מגלה כי 74 אחוזים מהציבור תומכים בדרישה לפסול את זועבי מהתמודדות, והנתון מחריף את השאלה כיצד זה לא נמצא ולו שופט אחד שיעמוד לימין הציבור בדרישה זו.

הדברים, אומר אקוניס, מחדדים את האמירה של בית המשפט שאמנם יש ריבון בישראל אך יש עוד ריבון מעליו, זהו בית המשפט.

בדבריו מזכיר אקוניס את דברי השופט חשין שאמר כי לו היה יודע בשעתו את שהוא יודע כעת על מעללי עזמי בשארה היה פוסל את מועמדותו, וכעת הוא מתחרט על האישור שנתן לבשארה להתמודד.

לדבריו ההחלטה היום שיתכן והיא מבטאת נתק חמור ומטריד בין בית המשפט לעם, מעלה מחשבות מחודשות על סוגיית הפרדת הרשויות בישראל, הפרדה שהוא דוגל בה אך מנגד תובע מבית המשפט שכשם שהוא מקבל כבוד מרשויות החוק כך יכבד הוא את הרשויות הללו ולא יתערב בהכרעות שנויות במחלוקת שכאלה.

"אני לא מבין מה מתרחש בין כותלי בית המשפט, אולי משהו לא בסדר בבית המשפט העליון, אולי יש נתק בין החברה לשופטיה", מעלה אקוניס שאלות, ובאשר לעתיד הוא סבור שיש לבחון כיצד זה החוק היחיד שחייב לעבור לאישור בג"ץ הוא חוק 7א' הפוסל את מי שהשתתף במאבק נגד מדינת ישראל מלהתמודד בבחירות לכנסת.