דבריו של נשיא המדינה, שמעון פרס, בדבר החובה לדבוק במתווה שתי המדינות ממשיכים לעורר סערה בזירה המדינית. בעוד השמאל הישראלי רואה בנשיא כמבטא את האלטרנטיבה היחידה לפתרון מדיני קובע הימין הישראלי, ובכללו הליכוד, כי מדובר בחריגה מתחומי סמכותו של הנשיא.

גם יו"ר 'הבית היהודי', נפתלי בנט, מצטרף לביקורת על דברי הנשיא ובקריאה פומבית הוא אומר "די, עד כאן. נשיא המדינה אמור לייצג את כל הציבור, לא את חלקו".

בהמשך הדברים מוסיף בנט "תזכורת" לנשיא: "אדוני הנשיא, מספר עובדות: - הסכם אוסלו שהובלת, הביא למעל 1600 הרוגים ישראלים. ברור שכוונתך הייתה טובה, אך זה לא משנה. הגיע הזמן לחשבון נפש. אולי הדרך של העברת שטחים לידי אויבים לא עובדת? אולי אתה טועה? יתכן שמדינה פלסטינית בתוך ארץ ישראל תביא לאלפי טילים על תל אביב?"

- הציבור הפלסטיני הלך לבחירות, ובחר בפרלמנט עם רוב חמאסי מובהק, 57% מהמושבים בפרלמנט. חמאס קורא במוצהר לחיסול ישראל. איתם אתה רוצה לעשות שלום?".

בנט קובע כי בניגוד לדברי הנשיא פרס קיימת אלטרנטיבה שפויה, כהגדרתו, והיא תכניתו המדינית שהוצגה לפני מספר חודשים – החלת ריבונות ומתן אזרחות לערבים שבשטחי C כשלב ראשון. "ייתכן שאתה מסכים או חולק על התכנית, אך אנא, הפסק לומר "אין אלטרנטיבה", אומר בנט לפרס וחותם את דבריו בקביעה כי "בשורה התחתונה: הציבור בישראל בוחר ממשלה על מנת למשול. אין לך זכות או סמכות לקדם מדיניות שבמחלוקת כה עמוקה. אם אתה רוצה לייצג את כל הציבור, אנא עשה זאת״.