בחירות
בחירותפלאש 90

לקראת הבחירות הקרובות עלה באתר המכון הישראלי לדמוקרטיה "מצפן הבחירות של המכון הישראלי לדמוקרטיה".

מדובר בכלי אינטראקטיבי, המבוסס על מודל מדעי שפותח בהולנד ונועד לסייע למצביעים הנבוכים להכיר טוב יותר את עמדותיהן של המפלגות השונות ולהבין היכן הם ממוקמים במפה הפוליטית המפלגתית.

לצורך הכנת מצפן הבחירות בחרו חוקרי מרכז גוטמן שבמכון הישראלי לדמוקרטיה, 30 משפטים המייצגים את מגוון הסוגיות העומדות על סדר היום הציבורי ובחנו לעומק את העמדות של המפלגות השונות בכל אחת מהסוגיות. המידע נאסף מתוך מצעי המפלגות, אתרי האינטרנט שלהן, התבטאויות מנהיגיהן ופעילותן החקיקתית. עמדות המפלגות תוקפו באמצעות צוות מומחים וגם על ידי פנייה למפלגות עצמן.

השימוש ב"מצפן הבחירות" פשוט: הגולש עונה על שאלון אמריקאי בן שלושים שאלות בנושאים מדיניים, ביטחוניים, כלכליים, חברתיים ועוד. בסוף התהליך מוצגים לפניו עמדותיו ביחס לעמדות המפלגות השונות על גבי מערכת צירים המאפשרים לצפות בניתוח עמדותיו ועמדות כל המפלגות ביחס להיגד מסויים, או במכלול העמדות בכל הסוגיות של מפלגה מסויימת.

התוצאות הינן דיסקרטיות וניתנות לצפייה רק ע"י הגולש עצמו. מטרות הפרויקט לעודד את המפלגות להצהיר בפומבי את עמדותיהן ותוכניותיהן, לעודד את אזרחי המדינה לחשוב ולמקם את עצמם על המפה המפלגתית הישראלית  ולעודד את בעלי זכות הבחירה להשתתף בבחירות לכנסת ה-19.

המצפן יהווה פלטפורמה ייחודית לגולשים המחפשים נתונים חדשותיים ואקטואליים במהלך מערכת הבחירות הקרובה. ניתן יהיה למצוא את תוצאות המצפן אחת לשבוע באתרי חדשות 2 . פילוח הגולשים יופיע בתכנים השונים ובמדיה החברתית של חברת החדשות, ויערב את הגולשים בשיח הפוליטי באופן אקטיבי ומשתף. עמודי הפייסבוק, טוויטר, וגוגל+ של 'חדשות 2' יארחו את המצפן בכל שבוע עם הלכי הרוח של מאות אלפי הגולשים המבקרים בכל יום.