יוסי דגן
יוסי דגןמאיר ברכיה - מועצה אזורית שומרון

סגן ומ"מ ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, תוקף הערב (שני) את התנהלות רשויות החוק בנוגע להתפרעויות הקבועות ליד יצהר ומכנה אותן "אזלת יד".

דגן אמר הערב לערוץ 7 כי פעילי שמאל קיצוני מתסיסים את האווירה וגורמים להתפרעויות, "פעילי שמאל קיצוני מהארץ ומחו"ל מגיעים בשנים האחרונות לכפרים שבאזור יצהר ומתסיסים את הערבים".

דגן הוסיף כי "אמנם בדרך כלל הם לא מעזים לעלות איתם לכיוון יצהר ולהשתתף פיזית בהתפרעויות, למרות שגם זה קרה כמה פעמים בשנים האחרונות, אולם הם מלבים את השטח ו ושולחים צילומי עימותים לרחבי העולם".

"למרבה הצער", אמר דגן, "מערכת הביטחון איננה מעמידה  את ההתפרעויות הקבועות במקום כנושא מרכזי בסדר היום שלה, ומערכת המשפט, האמורה לאכוף את החוק כלל אינה מקצה תשומת לב לאירועים. כנראה שעסוקים שם עד מעל לראש ב'עבריינות האיומה' של הצעירים שבנו צריף  במאחז עוז ציון" – הוסיף דגן בציניות.

עוד הזהיר יוסי דגן כי אם לא תיעצר התופעה, עלולים האירועים להתדרדר לכדי נפגעים בנפש, "מדובר באירועים קבועים, המתרחשים בד"כ בשעות קבועות, ויוצאים מאותו כפר – עוריף – לאותו מקום – יצהר. רק היום אירעו במקום ארבע התפרעויות של ידויי אבנים וסלעים וניסיונות הצתה".

"על מערכת הביטחון להעלות את הנושא לסדר עדיפות עליון ולעצור את ההתפרעויות היום יומיות לפני שיהיו חלילה נפגעים בנפש", סיכם דגן.