"דור המפקדים הבא". החיילים באימון
"דור המפקדים הבא". החיילים באימוןפלאש 90

חטיבת גבעתי אימצה לתוכה סדרת קומנדו לכל דבר, בראיון לערוץ 7 סיפר מפקד הקומנדו על האימונים המפרכים ועל המטרה - להכשיר לוחמים מקצוענים שיהיו דור המפקדים הבא.

לסדרת האימונים של קומנדו גבעתי מגיעים קצינים אחרי 'טבילת אש' שעוברים כמפקדי מחלקות בחטיבה, "המטרה העיקרית של הסדרה היא לתת לקצינים כלים מקצועיים ללחימה ולשפר אותם ברמה האישית", סיפר רב-סרן יהודה לב, מפקד הסדרה.

"האימונים המפרכים מבחינה גופנית ומבחינה מנטלית, מכשירים אותם לשירות משמעותי הרבה יותר, אימונים מאסיביים ביום ובלילה סביב השעון", סיפר לב ותיאר אימונים מושקעים מבחינה טכנית ותקציבית.

בשבוע הראשון הקצינים מתאמנים ברמת הפרט, בלחימה אישית בכדי לשפר את הכושר המקצועי- כל קצין בפני עצמו. בשבוע השני לקורס הרמה כבר עולה ומדובר בלוחמה קבוצתית ובאימונים מפרכים הרבה יותר משהיו רגילים בשירות הסדיר שלהם, "בשבוע השלישי זו ליגה אחרת", תיאר לב, "הם מתאמנים בניווטים ובתרגילים מסובכים ומשלבים כמה מצבי לחימה", סיפר.

בסופו של דבר, הקצינים משפרים את המקצועיות, מחזקים את רוח הקרב וסופגים ערכי מנהיגות וערכיות, "אנחנו לא פוסחים גם על הצד הערכי, הקצינים מקבלים הרבה הרצאות במורשת קרב", אמר לב והדגיש כי בכל החטיבה ישנה "הפריה הדדית", כולם מבינים שהקצינים הללו עברו את סדרת הקומנדו כי הם מתאימים לכך.

"כולם ללא יוצא מהכלל מתראיינים אצל מפקד הגדוד ומפקד החטיבה טרם הגעתם לסדרה", סיפר לב והוסיף כי מדובר בסדרת קומנדו שמתרחשת רק אחת לשנה.

ההוכחה בשטח היא שהקצינים שעברו את סדרת הקומנדו של גבעתי מתקדמים להיות דור המפקדים הבא בחטיבה, אמר לב והוסיף כי בסופו של הקורס המפרך יש מעמד סיום מרגש עם מפקד החטיבה, בו הם מקבלים סיכה מוזהבת על דש החולצה, שתלווה אותם לכל תקופת השירות בגבעתי.