הכנס היום
הכנס היוםבאדיבות מכללת שאנן

רבנים ושופטים רבים נטלו היום (ראשון) חלק ביום עיון בנושא "מידת היושר בראי ההלכה והמשפט", שנערך במכללה האקדמית הדתית לחינוך 'שאנן' שבקריית שמואל בחיפה.

ראש מכללת שאנן, ד"ר יחיאל פריש, ציין כי "המכללה רואה עצמה אחראית לפיתוח והקניית ערכים חברתיים ומוסריים לסטודנטיות, אשר בעתיד יהוו חלק ממערכת החינוך בישראל וישמשו מודל חינוכי לדור הצעיר בגנים ובבתי הספר".

עוד ציין פריש כי "בימים אלה, אנחנו מתקרבים למערכת בחירות, מערכת בה נדרש יושר והגינות, גם מצד המצביעים וגם מצד האחראים על הבחירות. בחירות הינן חלק מתפיסת עולם דמוקרטית ודמוקרטיה דורשות יושר במלוא מובן המילה".

ראש ישיבת "נהר דעה" בנהרייה הרב אליהו בלום שהרצה בנושא "ספר בראשית כספר הישר" אמר כי "התנהלות ביושרה פירושה היכולת לתרגם למערכת ערכים מעשית את עקרונות האמת והטוב. לפיכך, לימדונו חז"ל כי עשיית הישר בעיני ה' פירושה בין השאר לשפוט לפנים משורת הדין-כלומר לחבר את האמת והשלום לדרך שאפשר לצעוד בה והיא 'הדרך הישרה שיבור לו האדם'".

"לכן", הוסיף הרב בלום, "לדעת ר' יוחנן לא חרבה ירושלים אלא על ש'העמידו דבריהם על הדין' - כלומר, לא השכילו לחפש דרך שתשלב בין האמת האלוקית לבין החיים האנושיים".

הרכזת האקדמית במכללת שאנן, ד'ר אסתר כלפון אמרה כי, "מטרת היום הייתה לקיים למידה ושיח אקדמי בסוגיות ומצבים הלקוחים מהתמודדויות יומיומיות בחייו של האדם, ולעורר חשיבה פנימית ראשונית, לקראת פעילויות נוספות האמורות להתקיים בנושא במהלך השנה".