ניצן חן רזאל - הכנר ששריוני קמפינסקי


הכנר ניצן חן רזאל משיק בימים אלו אלבום חדש שבו הוא נמצא בקדמת הבמה כזמר ששר אך עדיין צמוד לכלי הנגינה האהוב עליו - הכינור.

האלבום "מוצא מקום", משתף את הקהל במסע השורשים הייחודי של רזאל בעולם המוסיקה היהודית. באלבום מבחר מגוון של טקסטים ולחנים, חלקם כמעט ונשכחו, שקרמו עור וגידים וקיבלו פירוש מוסיקלי אישי. בין הסגנונות, הטעמים והעדות עולה קול חדש המלווה בנגינת כינור מרגשת ויוצאת דופן.

מופע ההשקה נערך בהשתתפות בן הדוד יונתן רזאל ב"גולה" בפתח תקווה, אל רזאל הצטרף על הבמה גם הרב שי פירון שהופיע איתו בעבר בערבי שירה וסיפורים.

"מזמור שיר" הוא הסינגל הראשון מהאלבום. השיר, הוא בעצם אותו ניגון מוכר, המושר בבתי כנסת האשכנזים בתפילת ערב שבת, אליו הוסיף ניצן-חן רזאל לחן משלו ועיבוד מקורי. הניגון המוכר מקבל נופך אחר וחדש כשרזאל והכינור מפיחים  בו חיים חדשים.

"בבית הכנסת שלנו, כמקובל בפיוטי אשכנז רבים, רוב המילים נלחשות ומהר", מספר רזאל, "מלבד הפסוק הראשון והפסוקים האחרונים. הרגשתי צורך לחדש את קלאסיקת בית הכנסת הזו , שכל ערב שבת אינו שלם בלעדיה".



ניצן-חן רזאל, כנר ומוסיקאי מחונן, החל את דרכו המוסיקלית כילד, בהופעות רחוב משותפות עם בני דודיו יונתן ואהרן, במדרחוב בן יהודה בירושלים.  בהמשך, ניגן בתזמורת חיל חינוך כנגן מצטיין ולימד קומפוזיציה ואלתור. שנים שהוא חלק מההרכב המנגן עם אהוד בנאי כשהוא פורט בכישרון רב עלי כינור. בעבר ניגן יחד עם להקת "הברירה הטבעית" ועם שולי רנד במופע "נקודה טובה".  

הוא ממייסדי ארגון "קהילות שרות" ואתר האינטרנט " הזמנה לפיוט" ששמו לעצמם מטרה להנגיש לקהל הרחב את אוצרות הפיוט של עדות ישראל.