מתנגד למצע של עצמו? לפיד
מתנגד למצע של עצמו? לפידפלאש 90

יו"ר מפלגת "יש עתיד", יאיר לפיד, השתתף היום (שני) באירועי "שבוע הבוחר" שמארגנת אגודת הסטודנטים באוניברסיטת חיפה.

"לא מוצא חן בעיני שנתניהו ינצח בבחירות ואני אשמח אם זה ישתנה ברגע האחרון – אך לפי כל הסקרים, זה לא יקרה ונתניהו יהיה זה שירכיב את הממשלה הבאה", אמר לפיד.

לפיד אמר את הדברים לאור שאלה מהקהל בנוגע לפגישה שקיים בלילה יחד עם שלי יחימוביץ' וציפי לבני, בנוגע להצעתה של ליבני להקים גוש חוסם. "במציאות היום, אין דבר כזה גוש חוסם. הרי לא נשתף פעולה בגוש חוסם עם חנין זועבי", אמר לפיד.

לגבי השותפות ל"גוש החוסם" אמר, "לגבי 'התנועה', עדיין לא הבנתי עד היום מה עמדותיה בכלל בנושאים שמעניינים אותנו כמו חינוך ושיוויון בנטל. לגבי מפלגת העבודה, יש בינינו תהום אידיאולוגית בנושאים רבים, בתחום הכלכלי לדוגמא, אבל אין ספק שמדובר במפלגות ראויות לשתף עימן פעולה בנושאים שונים", אמר וציין בנקודה זו כי לדעתו, כניסה משותפת של שלושת המפלגות לממשלת נתניהו היא הצעד הנכון ביותר כדי למנוע הקמה של ממשלת ימין-חרדים.

לפיד סקר בפני הסטודנטים באוניברסיטת חיפה את עיקרי משנתו, תוך שהוא מתמקד בתחום החינוך והמנהיגות ולא שוכח להתייחס גם לש"ס. "ש"ס עם 11 מנדטים מסובבת כבר שנים את כל המערכת הפוליטית על האצבע הקטנה, למען סקטור אחד. תחשבו מה אנחנו נוכל לעשות עם 20 מנדטים לטובת הציבור כולו. כשיש לך 20 מנדטים, אתה יכול להחליט שבית ספר שלא לומדים בו לימודי ליבה לא מקבל תקצוב ממשלתי". לגבי מנהיגות אמר, "מנהיגות זה לא לצייר קומיקס באו"ם, אלא להפיח תקווה ולגרום לכולם לעבוד יחדיו כדי לממש את אותה תקווה".

כשנשאל על עמדותיו המדיניות אמר לפיד כי על ישראל לחזור לשולחן המשא ומתן על בסיס שתי מדינות לשני עמים, "אני לא רוחש אמון לפלסטינים אלא דווקא חשדנות עמוקה. המטרה אינה להתחתן איתם אלא להתגרש מהם – להיפרד. כל פתרון אחר מסכן את היות ישראל מדינת העם היהודי", אמר.

לסיכום דבריו אמר לפיד: "השתלטה עלינו תרבות טוקבקיסטית ואלימה, כשאנשים מחפשים להיכנס לפייסבוק אחד של השני רק כדי להשמיץ. יש קשר בין שתי חברות כנסת שרבות מעל במת הכנסת לשני צעירים הלומי אלכוהול שמתנהגים באלימות. אני רוצה שבעוד חמש שנים נהייה קצר יותר טובים האחד לשני".