משלחת זק"א בדרכה לבורגס
משלחת זק"א בדרכה לבורגסצילום: אבידגור שטרן

חזקי פרקש הוא "קמב"ץ זק"א" בצפון ובימים האחרונים הזדמן לו למנוע התאבדות של אישה כאשר זו ביקשה לקפוץ מחלון הקומה השלישית אל הרחוב. על האירוע סיפר ביומן ערוץ 7.

אל זירת האירוע בשכונת הדר שבחיפה הגיע כשחזר ברכבו לביתו, ולפתע הבחין בהמולה והתקהלות רבה מתחת לאחד הבניינים. מהר מאוד הבחין באישה המבקשת לקפוץ מחלון הקומה השלישית . "אנחנו מכירים אותה כמעורערת בנפשה", הוא מציין ומספר כי הצעד המתחייב באותן שניות היה לעצור מיידית את הרכב ולרוץ למעלה כדי לבלום את האישה.

פרקש ואדם נוסף פתחו במרוצה לעבר גרם המדרגות. דלת הדירה לא הייתה נעולה והם נכנסו אליה במהירות ו"בדקה האחרונה תפסנו אותה", הוא מספר.

באשר לתגובתם של עוברי האורח שלא מיהרו לזנק לעבר האישה כפי שעשו הוא והאזרח שסייע לו, אומר פרקש כי מדובר בסיטואציה מלחיצה שבה עוברי אורח אינם יודעים בהכרח כיצד לנהוג.

עוד הוא מספר כי במקרה הנוכחי לא היה מקום לפתוח בשיחה עם האישה ולנסות לשכנע אותה שלא לבצע את המעשה שכן מדובר כאמור באישה מעורערת שבעבר כבר ניסתה להתאבד כשהציתה את דירתה, וגם אז היו אלה אנשי זק"א שחילצו אותה ומנעו את המעשה ברגעים האחרונים.

פרקש אינו יכול גם להמליץ לעוברי אורח כיצד לנהוג במידה וייקלעו לאירוע שכזה שכן "קשה לומר באופן לוגי צעד אחר צעד כיצד לנהוג. זה דבר שאי אפשר לתכנן אותו. בכל פעם אנחנו מתפללים שנזכה להציל חיים וברוך ה' זכיתי".