הענקת תעודת הוקרה לנתניהו
הענקת תעודת הוקרה לנתניהוצילום: יוסי זמיר

ביקור היסטורי בשומרון: ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר היום (ג) בישוב רחלים, כאורחו של ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה.

ראש הממשלה לווה ע"י ראש מועצת השומרון גרשון מסיקה וסגנו יוסי דגן, כשעימו גם מזכ"ל אמנה זאב חבר (זמביש), יחד עם השר גדעון סער, השר יולי אדלשטיין, השרה לימור לבנת, יו"ר הקואליציה ח"כ זאב אלקין וח"כ דני דנון.

בפתיחת הביקור קיים ראש הממשלה   תצפית על שכונת הקבע של הישוב, הרי השומרון ונחל שילה.לאחר  מכן, ביקר ראש הממשלה בישוב רחלים וביקב "טורא", שהוקם בדיוק לפני עשור.

במפגש שקיים עם ראשי ההתיישבות בשומרון ונציגי הישוב, אמר ראש הממשלה, "אנחנו עומדים מול מתקפה על מפעל ההתיישבות, ונגד הקיום שלנו במדינת ישראל. עמדנו מול הלחצים האלו בזכות העובדה שהיה לנו גיבוי חזק ויציבות שלטונית. אבי ז"ל היה קנאי גדול לארץ ישראל ואוהב ארץ ישראל, והנחיל לנו את חכמת הניווט, שהיא לשמר את הנכסים שלנו תוך כדי ניווט מתמיד במציאות המשתנה, ולפעמים – כמו שראינו עכשיו בנחל שילה – צריך ללכת גם בעמקים.

לדבריו, "בכל התחומים פעלנו בארבע השנים האחרונות. בכבישים, ברכבות, בהפחתת מחירי הסלולארי, בהגנת הסביבה, בתרבות, בחינוך, בבניית גדר למניעת כניסת מסתננים. בכל התחומים הצלחנו בזכות הגיבוי והיציבות, בזכות ששתי הידיים שלנו היו על ההגה, ולא של אחרים. כשהליכוד- ישראל ביתנו יהיו חזקים, נוכל לתמרן, לנווט ולהמשיך לדאוג לעתיד ההתיישבות. אם התמיכה תקטן, עתיד הממשלה יהיה בסכנה ואז עתיד ההתיישבות גם הוא יהיה בסכנה. בסיס ההתיישבות הוא בתמיכה שלכם ברשימה המאוחדת של הליכוד ישראל ביתנו. עם התמיכה שלכם נוכל להמשיך בעשייה למען ההתיישבות. אני סומך עליכם שתביאו גשם של פתקי מח"ל לקלפי".

ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, אמר כי "בדרך כלל נהוג לבקש מראש הממשלה בקשות, אך לשם שינוי באנו היום להודות. אנו אומרים היום תודה על תיקון עוול היסטורי. יש פה עשרות משפחות שסבלו שנים כתוצאה מחובר החתימה על תכנית המתאר, ואני רוצה להגיד לראש הממשלה תודה על שאישר לחתום על האישור לישוב. אדוני ראש הממשלה, ההתיישבות עומדת מול אתגרים לא פשוטים מכל העולם, ומול כולם עם ישראל חי, חזק וזקוף קומה. יש לך ממשלה מצוינת, אנחנו מודים מאוד על הסיוע לקידום ההתיישבות. זהו יום חג לא רק להתיישבות, אלא מדינת ישראל כולה ולעם ישראל כולה".

מזכ"ל אמנה זאב חבר (זמביש)  הודה לראש הממשלה וציין שרה"מ מסיים היום תהליך ומסע של למעלה מעשרים שנה, להקמת ואישור יישובים ביהודה ושומרון, שהחל עוד מימי ראש הממשלה שמיר.

יוסי דגן, מ"מ וסגן ראש המועצה האזורית שומרון, אמר "ראש הממשלה, השלמת היום את  התהליך שהתחלת בשנת 1998, אז אושר הישוב בממשלתך הראשונה והחלה להיות מקודמת תכנית המתאר, וכיום סיימת אותה. ראש הממשלה, עמדת מול הלחץ של כל העולם, ואישרת ישוב מן המנין במדינת ישראל. רחלים כיום הוא הישוב ה-32 במועצה אזורית שומרון. מדובר באירוע היסטורי ומשמח לא רק להתיישבות, אלא למדינת ישראל ולעם היהודי".

נציגי ועד הישוב הושעיה הררי ומשה אהרן הודו לראש הממשלה בשם התושבים. בעלי יקב "טורא" ורד וארז בן סעדון סיפרו על הקמת הכרם והיקב, שזכה במדליות בינלאומיות.

בסיום הביקור, העניק ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מזיקה תעודת הוקרה לראש הממשלה בנימין נתניהו על סיום הליכי התכנון ואישור הישוב.

כמו כן, סייר היום ראש הממשלה באריאל לציון שינוי מעמדה ממרכז אוניברסיטאי לאוניברסיטה. ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אני מבקש להבהיר לעולם, הסכנה לעולם איננה מאוניברסיטה באריאל, הסכנה לעולם איננה מזה שישראל בונה שכונות בירושלים. הסכנה היא איראן שבונה נשק גרעיני, הסכנה היא ממאגרי הנשק הכימי בסוריה. אני קורא לעולם להתעשת. ההיסטוריה תשפוט לחומרה את אלה שמשווים בין ישראל הדמוקרטית שמקימה אוניברסיטאות לבין משטרי העריות שטובחים בבני עמם ולבין משטרי העריצות שמחזיקים בנשק אטומי להשמה המונית. אנחנו נשארים נאמנים למולדתנו, נמשיך להגן על אזרחינו, לפתח את מדינתנו ולבנות בארצנו. בעזרת ה' נבנה ונצליח".