טורקיה. ארכיון
טורקיה. ארכיוןפלאש 90

באיסטנבול עומד להתחדש במהלך החודש הבא משפט הראווה נגד ארבעה בכירים ישראלים, שלא בפניהם, סביב פרשת ה"מרמרה".

נזכיר כי ב"משפט" מבקשים התורכים להעמיד לדין את הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, מפקד חיל הים לשעבר אליעזר (צ'ייני) מרום, ראש אמ"ן לשעבר עמוס ידלין ומי ששימש ראש להק המודיעין בחיל האוויר, אבישי לוי בעוון הרג בעינויים של אזרחים תורכיים.

במרכז המידע למודיעין ולטרור מדווחים על פרסומי הסתה המלווים את ההיערכות לחידוש המשפט בו מבקשים התובעים להטיל על הבכירים הישראליים אלפי שנות מאסר.

במרכז מזכירים כי "לאחרונה הועלו בתקשורת התורכית האסלאמיסטית טענות שקריות, אותן מוביל ארגון IHH, לפיהן לחמו יהודים תורכיים לצד חיילי צה"ל על גבי ה"מרמרה". ב-13 בדצמבר 2012 הופיע בעיתון האסלאמיסטי Yenisafak, המקורב לממשל התורכי, מאמר שכותרתו "האם יש רוצחים בקרבנו?". שלושה ימים לאחר מכן (ביום ה-16 בדצמבר) העניק חסין אורוצ', סגן מנהיג IHH, ראיון לערוץ אסלאמיסטי קטן בשם "קנאל A", בו העלה טענה שקרית, לפיה חמישה חיילי צה"ל, שהשתלטו על הספינה "מרמרה" היו יהודים אזרחי תורכיה. חסין אורוצ' ציין באותו ראיון כי IHH דרש מממשלת תורכיה ומשרות המודיעין התורכי (MIT) לאתר את חמשת היהודים הללו ולהעמידם לדין".

על קמפיין ההסתה המלווה את ההיערכות מספר המרכז: "ארגון IHH, שארגן את משט "המרמרה", ואשר פעיליו נטלו חלק בלחימה עם צה"ל, הפך את משפט הראווה באיסטנבול לקמפיין הסתה חריף נגד ישראל, שהממשל התורכי לא עשה עד כה דבר כדי למנוע אותו. קמפיין זה, המכוון להפוך את המשפט לכתב האישום נגד ישראל ומדיניותה, כלל בין השאר הפגנה המונית ברחבת בית המשפט בפתיחת המשפט בה הוצגו כרזות המשוות בין ישראל ("הציונות") להיטלר ולנאצים. בהמשך שולבה בקמפיין גם הסתה אנטישמית, שהופנתה נגד הקהילה היהודית בתורכיה".

המרכז מזכיר כי "לארגון IHH ולמנהיגו בולנט ילדרים עבר עשיר של הסתה אנטישמית, המתמקדת בדרך כלל בעשיית שימוש פוליטי במיתוס האנטישמי לפיו היהודים\הציונים שולטים בעולם ובכלל זה בארה"ב (דוגמאות ראו נספח ג'). אולם הפעם, בשונה מהמקובל, הופנתה ההסתה האנטישמית של IHH והתקשורת האסלאמיסטית התורכית פנימה, כלפי הקהילה היהודית הקטנה המתגוררת בתורכיה, שאינה קשורה בשום דרך שהיא לפרשת "המרמרה"".

להערכתם של חוקרי מרכז המידע קיים קשר ישיר בין הקמפיין האנטישמי שמנהיג ילדרים לבין הטענות למעורבותם של יהודים תורכים בהשתלטות צה"ל על המרמרה. "כיוון זה של ההסתה האנטישמית התווה ע"י בולנט ילדרים, מנהיג IHH. בראיון לעיתון האסלאמיסטי סבאח, כמה חודשים לפני פתיחת משפט הראווה באיסטנבול, טען ילדרים, כי על גבי "המרמרה" פעלו ישראלים דוברי תורכית. הצהרתו של חסין אורוצ', סגן מנהיג IHH אודות "חמשת החשודים" דוברי התורכית שהיו בקרב חיילי צה"ל, נועדה להערכתנו לעבות ולחזק את הצהרתו של ילדרים תוך עשיית שימוש בהאשמה האנטישמית הקלאסית אודות הנאמנות הכפולה של היהודים ברחבי העולם".