פורעים ערבים בכרמי אש קודש. היום
פורעים ערבים בכרמי אש קודש. היוםצילום: סוכנות תצפית

חריש של ערבים בשבוע האחרון בשטח סמוך מאוד ליישוב 'אש קודש' בגוש בנימין, וונדליזם של פורעים ערביים בשטחי החקלאות של התושבים היהודים, הביא את התושבים לכתוב מכתב חריף לאלוף הפיקוד.

במכתב שמוען כאמור לאלוף ניצן אלון מתארים התושבים מציאות מאוד מטרידה של אוזלת יד צה"לית ומבהירים, "אם צה"ל לא ימלא את ייעודו ויגן עלינו ועל שטחינו החקלאים- נעשה זאת בעצמנו".

"אחד מהערכים החשובים בצה"ל- "חתירה למגע", לא בא לידי ביטוי, ונראה כאילו החיילים נמנעים מכך במכוון. מ"פ המילואים שהגיע לגזרה אף צעק לחייליו (מספר עדים שמעו זאת): "אל תעשו כלום, בעוד שבוע אנחנו בבית", טוענים התושבים במכתב.

"לצערנו, עולה תמונה של צבא הססני, המפחד ממצלמות של ארגוני שמאל קיצוני, ואלו מונעים מצה"ל לעשות את תפקידו", כותבים התושבים.

"אנו מאמינים כי צה"ל הוא צבא העם ועליו מוטלת ההגנה על חיי ורכוש התושבים, אולם אם המצב יימשך כך, מחוסר ברירה, נאלץ להקים כוח מסודר שיארגן סיורים ואבטחה של השטחים החקלאיים ושל היישוב. אנו נפעל על פי אמות המידה המוסריות וכן בהתאם ל'חוק דרומי' המתיר הגנה על רכוש כמו שמתיר הגנה על הנפש", מסכמים התושבים.

מדובר צה"ל נמסר לערוץ 7 כי "כוחות צה"ל נערכו באזור הסמוך למאחז "אש קודש" בימים בהם הגיעו תושבי קוצרא השכנה לעבד את אדמותיהם וזאת על מנת למנוע עימותים אפשריים ולשמור על היציבות הביטחונית באזור.

"האמירות המצוטטות על ידי הכתב אינן מוכרות בצה"ל והמכתב שנטען כי נשלח אל מפקד הפיקוד, לא התקבל בלשכתו. לכשיתקבל, יענה במישרין ושלא באמצעות כלי התקשורת".