אבו מאזן, מורסי ומשעל
אבו מאזן, מורסי ומשעלהטלוויזיה המצרית

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, גינה היום (ה') את פגישתו של יו"ר הרשות הפלשתינית, אבו מאזן, עם ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משאל, אתמול בקהיר.

נתניהו אמר כי מדובר בהוכחה כי מנהיג הרשות אינו מעוניין בהסכם עם ישראל. "אבו מאזן מעניק חיבוק לראש ארגון הטרור שהכריז רק לפני חודש שצריך למחוק את ישראל מהמפה", אמר נתניהו בהודעה שפרסמה לשכתו אחר הצהריים. "כך לא מתנהג מי שפניו לשלום".

יו"ר "התנועה", ציפי לבני, מחתה על דבריו של נתניהו, ואמרה כי  "במקום לנזוף באבו מאזן כדי לשכנע שוב את הציבור בישראל ערב הבחירות שאין תקווה לשלום, על ישראל לדרוש ובצדק שכל הסכם בין אבו מאזן למשעל והחמאס יכלול הכרה בישראל והפסקת האלימות והטרור", אמרה.

אתמול אירח נשיא מצרים, מוחמד מורסי, את אבו מאזן ואת משעל לפגישה משולשת בארמונו בקהיר, במטרה להניע מחדש את שיחות הפיוס ליישום ההסכם שהושג בשנת 2011. ההסכם שקבע כי בתוך שנה יתקיימו בחירות כלליות לממשלה מאוחדת ולתפקיד הנשיא לא יושם.

דובר לשכת הנשיאות במצרים, ד"ר יאסר עלי, הודיע היום כי פתח וחמאס הסכימו להתחיל באופן מיידי בצעדים ליישום הסכם הפיוס בין שתי התנועות תחת חסותה של מצרים. מקורות מצריים אחרים ציינו כי הפגישה הייתה חיובית וכי על מרבית הנושאים הגיעו פת"ח וחמאס להסכמה.

במשלחת מטעם הרשות נכחו גם סאיב עריקאת, עזאם אל-אחמד, דובר הנשיאות נביל אבו רודינה ובכירים נוספים. מטעם חמאס נכחו סגן ראש התנועה, מוסא אבו מרזוק, עיזאת אל רישק ובכירים נוספים. ראש ממשל חמאס בעזה, איסמעיל הנייה, אמר עוד לפני הפגישה כי הוא מקווה שתוצאות הפגישות המתקיימות בקהיר יהיו חיוביות ושייפתח עידן חדש של אחדות בין הצדדים.