המאחז הערבי E1
המאחז הערבי E1ערוץ 7

משטרת מחוז ש"י וכוחות משטרה נוספים סיימו את פעולת פינוי השוהים במאחז הבלתי חוקי באזור הסמוך ל-E1.

הפינוי עבר ללא הפעלת כוח וללא שימוש באמצעים. במהלך הפינוי לא בוצעו מעצרים והאחריות על השטח עברה חזרה לצה"ל. פונו כ-120 שוהים במאחז ומהם כ-25 עיתונאים לערך.

כוחות יס"מ גדולים שהגיעו למקום העלו את הערבים ששהו במאחז על אוטובוסים. כוח צבאי יישאר בשטח המאחז וימנע כניסה מחודשת למקום.

"בכוונתנו לבצע את הפינוי ללא הפעלת כוח ואמצעים אך נפעל בנחישות כלפי מי שייטול חלק בהפרות הסדר ואת כל מי שיסכן את כוחות הביטחון", מסר דובר המחוז בתחילת הפינוי.

המדינה הגישה הלילה את תשובתה לבג"ץ בנוגע למאחז "באב א-שמס" באזור E1. בתשובה נכתב כי לנוכח העובדה שהאזור הוא שטח צבאי סגור, בסמכות המדינה לפנות את יושביו ובכוונתה לעשות זאת בדחיפות.

בתגובה נכתב כי "הקמת האוהלים הינה פעולת מחאה והתרסה המיועדת לגרום למהומות בעלות השלכות לאומיות ובינלאומיות". עוד נכתב כי רוב האוהלים הוקמו על אדמות מדינה, כאשר רק מיעוטם הוקמו על קרקע שאינה אדמת מדינה.

בצאת השבת מסרה לשכת ראש הממשלה כי "רה"מ בנימין נתניהו הורה לכוחות הביטחון לפנות לאלתר את המאחז הערבי בשטח שבין מעלה אדומים לירושלים".

מהלשכה נמסר עוד "המדינה תפנה הערב לבג"צ בבקשה לבטל את צו הביניים שהוציא בג"צ ומעכב את הפינוי. עד להחלטת בג"צ בתשובה לפניית המדינה הורה ראש הממשלה לסגור את דרכי הגישה למקום כדי למנוע התקהלויות, ובשלב זה הוא מוכרז כשטח צבאי סגור".