עוזי לנדאו
עוזי לנדאוצילום: פלאש 90

הממשלה אישרה הבוקר (ראשון) את הצעת ההחלטה להפחתת התלות הישראלית בנפט בתחבורה, אותה הגישו במשותף ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האנרגיה והמים  ד"ר עוזי לנדאו, ושר האוצר ד"ר יובל שטייניץ.

במסגרת התוכנית תיבחן האפשרות להסבת אוטובוסים ורכבים פרטיים לשימוש בגז טבעי וכן להגדלת מספר כלי הרכב המונעים בחשמל על כבישי ישראל.

השר לנדאו ברך על אישור ההצעה ואמר, כי "הגז הטבעי, שצפוי להיכנס לשימוש כבר ברבעון השני של שנה זו, הוא מנוע הצמיחה הגדול ביותר של המשק הישראלי, והוא מהווה גורם מרכזי בהחלטה להפחתת התלות הישראלית בנפט בתחבורה שהעברנו היום בממשלה".

לדבריו, "מחקר ופיתוח בתחום זה יכולים להביא לפריצת דרך שתתרום להפחתת התלות של העולם כולו בנפט. לשם כך, חשוב שנמצא את הדרך בה נוכל לשלב באורח נמרץ ביותר פעילות פוליטית בין-לאומית שתגייס את העם היהודי לקידום הפיתוח והיישום של אלטרנטיבות לנפט בתחבורה".

"זוהי דומא מובהקת לנושא שניתן לאחד סביבות את העם היהודי ברחבי העולם ולגייס אותו למפעל שמשלב בתוכו קץ לתלות המערב בנפט, מאבק במקורות הכספיים לטרור, סביבה נקייה הרבה יותר והורדת יוקר המחייה", הוסיף לנדאו.

יש לציין כי להצעה המקורית נוסף סעיף, במסגרתו יעודכן ראש הממשלה על התקדמות ביצוע ההחלטה בתוך חצי שנה, במטרה לבחון את קצב העמידה ביעדי ההחלטה.