הגבלת מהירות, 100, תנועה
הגבלת מהירות, 100, תנועההלל מאיר

חברת נתיבי ישראל סיימה בשבוע שעבר את הצבתם של עשרות תמרורים ושלטי דרך, המורים על המהירות החדשה, באותם כבישים בהם אושרה העלאת מהירות הנסיעה.

שר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, החליט לאחרונה על העלאת מהירות הנסיעה המרבית המותרת במספר כבישים מהירים ובינעירוניים נוספים, בעקבות המלצות צוות מקצועי של מהנדסי תנועה ובטיחות.

מדובר בכבישים הבאים: בכביש מספר 1 בין ירושלים לתל אביב, בקטע שבין מחלף שער הגיא ועד מחלף גנות, הועלתה מהירות הנסיעה המרבית ל-  110 קמ"ש. בדרך מספר 471 (כביש מכבית) בקטע שבין מחלף בר אילן למחלף נחשונים הועלתה המהירות מ-90 קמ"ש ל- 110 קמ"ש.

בכביש מספר 2 (כביש החוף) בקטע שבין קיסריה לחיפה הועלתה מהירות הנסיעה מ- 100 קמ"ש ל-110 קמ"ש. בשלב הראשון הועלתה מהירות הנסיעה בקטע שבין קיסריה ועד עתלית ובקרוב תעלה מהירות הנסיעה ל- 110 קמ"ש עד חיפה, ובדרך מספר 5, בקטע שבין מחלף הכפר הירוק למחלף ראש העין הועלתה מהירות הנסיעה מ- 90 קמ"ש ל-100 קמ"ש.

השר כץ, החליט להעלות את מהירות הנסיעה בכבישים נוספים בארץ, לאחר שהתברר כי בכבישים בהם עלתה מהירות הנסיעה ל-100 או ל-110 קמ"ש, לא נרשמה כל השפעה שלילית ולא חלה כל הרעה על בטיחותם של הנהגים בכבישים.

עוד עולה מהנתונים כי בחלק מהכבישים שבהם עלתה מהירות הנסיעה אף נרשמה ירידה במספר תאונות הדרכים. כמו כן, התברר כי לא נרשמו עליות במהירות הנסיעה של הנהגים שנסעו בכבישים אלה, בעקבות העלאת המהירות.