דרום תל אביב
דרום תל אביבפלאש 90

פרקליטות מחוז תל-אביב (פלילי) הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד ראשד דויכאת ומאהר כריים, בני 25 מיפו, בגין עבירות של שוד (בחבורה ובאלימות), חבלה בכוונה מחמירה ותקיפת שוטר בנסיבות מחמירות.

על פי כתב האישום, ב-5 בינואר 2013 פרצו השניים לדירה של נתין מדינת אריתראה המתגורר בתל-אביב במטרה לגנוב ממנו רכוש. בשעת עזיבתם את הדירה טרקו השניים את הדלת והעירו את האריתראי משנתו.

האריתראי הבחין בשניים והחל לרדוף אחריהם תוך שהוא זועק לעזרה. משהצליח להשיג אותם החלו השניים לתקוף אותו. בשלב מסוים התפצלו השניים והאריתראי המשיך במרדף אחר מאהר כריים.

האריתראי הצליח להשיג את כריים וניסה לעכבו בעזרת שכנו עד הגעת כוחות משטרה שהוזעקו למקום. בעוד כריים מעוכב על ידי השניים הגיח דויכאת ברכב כשמטרתו לפגוע באריתראי ושכנו. משהבחינו האריתראי והשכן בניסיונו של דויכאת לפגוע בהם באמצעות הרכב הסיטו את גופו של כריים אל עבר הרכב בניסיון למנוע פגיעה בהם. כתוצאה מכך, הסיט דויכאת את רכבו לאחור ונמלט מהמקום.

מכתב האישום עולה כי אין זה המקרה הראשון בו מבצע ראשד דויכאת עבירת שוד כלפי זרים. בתאריך 31.8.12 נקש דויכאת על דלתו של נתין מדינת סין המתגורר בתל-אביב. כשהסיני פתח את דלתו החל דויכאת לתקוף ולאיים עליו תוך שהוא תר אחר מזומנים. עוד עולה מכתב האישום כי דויכאת תקף את צוות השיטור שהגיעה לביתו על מנת לחקרו אודות האישומים.