חובה לדעת מהיכן אנו באים

מזכיר הממשלה, צבי האוזר, אמר היום (שני) במסיבת עיתונאים כי בעניין אתרי המורשת בישראל כי הממשלה מחוייבת להבטיח את קיומם של אתרי המורשת הלאומית במרחב הציבורי. "

התוכנית קיבלה מיתוג חדש בשם "ציוני דרך" במקום "התוכנית להעצמת אתרי מורשת". התוכנית הוקמה לפני כשלוש שנים ועד היום כ-8 פרוייקטים הושלמו בניהם טחנת הרוח במשכנות שאננים בירושלים והיכל העצמאות בתל אביב. כבר על הקנה עומד אחד הפרוייקטים היותר גדולים שנבנו במדינת ישראל, הקמת מוזיאון איינשטיין בצורת מוחו וקישור האתרים למפת גוגל ולאפליקציית הניווט waze". 

במהלך מסיבת העיתונאים הסביר האוזר כי "הצורך בכך חיוני כיוון שהחברה הישראלית עוברת אתגרים ששום חברה דמוקרטית לא עמדה בהם, עלינו החובה לדעת מהיכן אנחנו באים ולאן אנחנו הולכים. אנחנו מחוייבים מוסרית להעברת המקל - להעביר בין סב לנכדו, לתת לתת לדור הבא את אותו מטען תרבותי ואותו עבר היסטורי ולהבטיח לילדינו עתיד טוב יותר", אמר האוזר.

האוזר הוסיף "הארץ שלנו הופכת ליפה יותר", וציין כי "מדובר באחד הפרוייקטים האמיתיים והמוצלחים שאנחנו עושים".

"שידרוג של אתרי מורשת לאומי לא היה כבר עשרות שנים ועכשיו הוא חוזר לסדר היום הציבורי, יש יותר אזרחי מדינת ישראל שדורשים ונהנים מאותם פרוייקטים", אמר האוז וציין כי עלות הפרוייקט מוערכת בכמליארד שקלים על כ-300 אתרים ועד היום הושקעו כ-400 מליוני שקלים בפרוייקט".

מנכ"ל רשות הטבע והגנים, שאול גולדשטיין אמר בישיבה, "הפרוייקט הוא מדהים ואנחנו מרגישים את זה ברשות ואני שמח שראש הממשלה מחוייב לפרוייקט הזה. אני מקווה שכל הפרוייקטים האלה שאנחנו משקיעים בהם בסוף הקהל יהנה מהם".



במסיבת העיתונאים במשרד ראש הממשלה השתתפו ראש אגף בכיר תוכנית מורשת במשרד ראש הממשלה - ראובן פינסקי, מנכ"ל רשות הטבע והגנים, שאול גולדשטיין ומנכ"ל רשות העתיקות, שוקה דורפמן.