הכניסה לבי"ח רמב"ם. ארכיון
הכניסה לבי"ח רמב"ם. ארכיוןפלאש 90

סגן מנהל בית החולים 'רמב"ם' בחיפה, ד"ר מיקי אלברטל, סיפר בראיון לערוץ 7 על העומס הרב שיש בבית החולים החל מאתמול.

בפתח השיחה ציין אלברטל כי העומס הוא לא רק ברמב"ם אלא גם בשאר בתי החולים בחיפה, "רק הבוקר מדובר על 90 חולים הנמצאים במיון וממתינים לקבלת מיטה במחלקות - דבר שכרגע חסר בכל מחלקות בית החולים".

"העומס נובע מחוסר כרוני במיטות האשפוז במדינת ישראל. ביום רגיל אנחנו עומדים על תפוסה של 100% ולא צריך הרבה בשביל לזרוק אותנו מעבר לתהום ואם יש פניות דחופות לבית החולים אנחנו מתקשים לתת מענה". עם זאת הדגיש סגן מנהל בית החולים כי השנה נוספה לבית החולים רמב"ם מחלקה פנימית נוספת.

"זה לא קורה רק בחורף אלא גם בקיץ ", ציין אלברטל והסביר כי כמות החולים בשפעת או בדלקת ריאות, אשר להם קשר ישיר לחורף אינה גבוהה יותר מהאנשים שהגיעו לבית החולים עם מחלות אחרות.

באופן כללי, ציין אלברטל, כי התפוסה ביום רגיל במחלקות האשפוז בבית החולים רמב"ם עומדת על 104.6% לעומת מדינות המערב  בהן העומס עומד על  80%-82% מיכולת התפוסה של בית החולים מה שמותיר מיטות למקרים חריגים.

עוד ציין ד"ר אלברטל כי ההוצאה הלאומית לבריאות עומדת על 7.8% מהתמ"ג, לעומת מדינות באירופה שההוצאה עומדת על 9.8% וזה הבדל מהותי מאוד כמה משקיעים בבריאות וכמה מיטות אשפוז קיימות.

ואיך אפשר להימנע ממחלות החורף? על כך הדגיש ד"ר אלברטל כי יש המלצה ברורה של משרד הבריאות להתחסן כנגד שפעת, "זה מונע חלק ניכר מהשפעות, מוריד את התחלואה ואת ההפצה שלה".