מתפטר. אהוד קוקיה
מתפטר. אהוד קוקיהפלאש 90

מנכ"ל המרכז הרפואי הדסה בירושלים, פרופסור אהוד קוקיה, הודיע היום (שלישי) לדירקטוריון המרכז על התפטרותו מתפקידו. זאת עקב הגירעון במרכז הרפואי.

ההודעה על ההתפטרות הגיעה במפתיע, חודשים ספורים לאחר שנכנס לתפקידו.

כל הנראה, קוקיה החליט להתפטר בעקבות גירעון ענק  המסתמן בתקציב המרכז הרפואי ב-2013, גירעון של כ-200 מיליון שקל.

מהמרכז הרפואי הדסה נמסר כי המרכז מתמודד בשנים האחרונות עם מצבו הפיננסי הקשה. עוד נמסר כי תחזית שנת 2013 אומרת כי הגרעון המשוער של בית החולים יעמוד על סך של כ-200 מיליון ש"ח בתזרים המזומנים השוטף.

בהדסה מסבירים כי הקשיים העומדים בפני המרכז הרפואי הדסה, דומים למצבם של בתי חולים ציבוריים בישראל וכי נסיבות אלו, הביאו את מנכ"ל הדסה פרופ' אהוד קוקיה להגיש את התפטרותו ליו"ר דירקטוריון הדסה, הגב' אסתי דומיניסיני.

בהדסה מציינים כי מספר חודשים לאחר תחילת כהונתו של פרופ' קוקיה התברר כי הגרעון בתזרים המזומנים והמשמעויות הנובעות ממנו עולה בהרבה על מה שהיה ידוע במועד תחילת כהונתו. גרעון תפעולי זה נמשך מזה מספר שנים.

הדירקטוריון קבל את התפטרותו של פרופ' קוקיה והודה לו על פעילותו.

פרופ' קוקיה ימשיך בתפקידו לתקופה של לפחות שלושה חודשים נוספים, כדי לאפשר את העברת התפקיד למנכ"ל חדש באופן מסודר. ועדת איתור לאיוש תפקיד המנכ"ל החדש תוקם בימים הקרובים בראשות יו"ר הדירקטוריון.

בנוסף התקבלה החלטה על ידי הדירקטוריון שיש לקיים הליך הבראה שיטתי ומקצועי להתמודדות עם הבעיה הכלכלית, העומדת לפתחו, מזה מספר שנים מתוך כוונה להביא את בית החולים לאיזון תפעולי חיובי.

בהתאם להחלטה, תלווה את התהליך חברה בינלאומית בעלת נציגות ישראלית המתמחה בתהליכי הבראת בתי חולים ומערכות רפואיות ברחבי העולם. נציגי החברה יעבדו יחד עם ההנהלה והסגל, על מנת לבחון לעומק את מצבם האירגוני והפיננסי, של בתי החולים.

בסיומו של ההליך, תגובשנה המלצות לשינויים המתחייבים, כשהעיקרון המנחה יהיה שמירה על רמתם המקצועית הגבוהה של בתי החולים בטיפול, בהוראה ובמחקר. במקביל בוצעה פנייה לממשלת ישראל לסייע בהתמודדות עם המשבר.

המרכז הרפואי הדסה כולל את בית החולים הדסה עין כרם והדסה הר הצופים בירושלים.