בנייה באיתמר
בנייה באיתמרהישוב איתמר

על פי דו"ח "מעקב ההתנחלויות" של ארגון השמאל הקיצוני "שלום עכשיו" שפורסם הבוקר (רביעי), עולה כי כי בשנת 2012 אישרה הממשלה יותר מ-1,400 התחלות בנייה חדשות ו-6,000 ש"ח יחידות דיור חדשות, כולן מעבר לקו הירוק.

מהדו"ח עולה עוד כי בתים רבים נבנו בשנה החולפת בהר ברכה, עלי זהב וקדומים, וכן בתקוע ובנוקדים שבגוש עציון.

בדו"ח, שמופק מידי שנה על ידי הארגון, נקלחו בחשבון גם 3,000 יחידות הדיור שאישרה הממשלה להקים בשטחי E1 בין מעלה אדומים לירושלים. ב"שלום עכשיו" טוענים עוד כי מאות אישורים ניתנו לבנייה באיתמר, והוקמו בשנה החולפת ארבעה מאחזים חדשים: צופין צפון, נחלת יוסף, נחלי טל וגבעה 573.

יריב אופנהיימר, מזכ"ל הארגון, אמר עם פרסום הדו"ח כי "המתנחלים יכולים להיות מרוצים, גם בנייה בהתנחלויות המבודדות, גם אישורים מאסיביים של תוכניות בנייה חדשות - בסך הכול למתנחלים אין מה לבוא בתלונות לנתניהו, הוא עשה הכול על מנת להרחיק עוד יותר את האפשרות להיפרד מהפלסטינים לשתי מדינות".

ממועצת יש"ע נמסר כי היא "מברכת את מפעל תיעוד ההתיישבות של 'שלום עכשיו'. אנו מקווים שבשנים הבאות נתוני הבנייה יהיו כפולים ומכופלים, בליבנו גם שמורה פינה חמה ל'שלום עכשיו', על כך שבעקבות העתירות שהגישו לבג"ץ יחד עם ארגוני שמאל נוספים אושרו וקודמו הליכי תכנון לשכונות ויישובים ברחבי יהודה ושומרון".

יו"ר הקואליציה וסיעת הליכוד, ויו"ר מטה דתי לאומי ויו"ש, ח"כ זאב אלקין, מברך את תנועת "שלום עכשיו" על הצטרפותה לקמפיין הליכוד.

"הקביעה בדו"ח שלום עכשיו, שממשלת הליכוד ביתנו הביאה לפריחה ושגשוג חסרי תקדים בהתיישבות, מוכיחה פעם נוספת את מה שכבר אמרו ראשי מועצות ביו"ש ויור מועצת יש"ע, שמי שמעוניין בעמידה איתנה של ישראל על האינטרסים הלאומיים, הביטחוניים וההתיישבותיים של מדינת ישראל, צריך להצביע מח"ל. כדי להמשיך את התנופה בהתיישבות אני קורא לתומכי המחנה הלאומי להקשיב להסכמה הנדירה בין שלום עכשיו למועצת יש"ע ולשים בעוד 6 ימים מבול של פתקי מח"ל בקלפי", אמר.