יעקב טייטל
יעקב טייטלפלאש 90

שלושת שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים, צבי סגל, משה דרורי, ומשה יועד הכהן, הרשיעו היום את יעקב (ג'ק) טייטל בשני מעשי רצח ובשלושה ניסיונות רצח.  לקריאת ההחלטה לחץ כאן

בהרשעה בכתב האישום המתוקן נגדו נקבע כי לא הייתה כל השפעה למצבו הנפשי וכי הוא היה אחראי למעשיו.

השופטים כתבו בהרשעה "מהראיות שבתיק עולה, כי גילויי האלימות של הנאשם פרצו הרבה לפני המועד הסמוך למעשים המיוחסים לו. גילויי אלימות אלו, הופנו הן כנגד בעלי חיים, והן כנגד פלסטינים. ניכר כי הנאשם הפיק מאלימות זו, מידה רבה של הנאה".

עוד כתבו "מערכות אידיאולוגיות ואישיותיות אלו, בנוסף עם התכנון המדויק, התחכום הרב שגילה הנאשם, ובהתווסף אל העדרה של ההיסטוריה הפסיכיאטרית של הנאשם מצביעות, ברמת הסבירות הנדרשת, על כך שהנאשם ביצע את המעשים המיוחסים לו מתוך מודעות מלאה למעשיו ובחירה רצונית בתוצאותיהם".

לפני כשנה חתמו סנגוריו על עסקת טיעון עם הפרקליטות. בית המשפט המחוזי בירושלים אישר את ההסדר וקבע כי טייטל אכן ביצע את העבירות בהן הואשם: שני מקרי רצח, שני ניסיונות רצח, פגיעה בפרופסור זאב שטרנהל ועבירות אלימות נוספות.
 
לאחר מעצרו בשנת 2009 נחשף כי היה אחראי לביצועם של לפחות שבעה פיגועים, רציחת שני פלסטינים ופציעתם של שלושה בני אדם. בכתב האישום נאמר כי טייטל עמד גם מאחורי פיצוץ משלוח מנות בעיר אריאל שבו נפצע קשה מאוד הנער עמיאל אורטיז.



בעבר העיד טייטל על עצמו בבית המשפט: "אני לא יודע אם אני שפוי. אני לא מכיר בסמכות בית המשפט הזה. אני מרגיש טוב".  באחד הדיונים קם טייטל מכיסאו וקילל את בית המשפט באנגלית. טייטל הוסיף "אני רק מקבל דין תורה, השם הוא המלך".