שוק מערכות ההפעלה הניידות עומד להיות צפוף יותר ב-2014. קנוניקל, החברה המסחרית שעומדת מאחורי הפצת הלינוקס הפופולארית יחסית אובונטו, תשיק גרסה משלה למערכות הפלה לטלפונים ולטאבלטים.

בדרך היא אף תציע שילוב שנקרא Ubuntu for Android - טלפון אנדרואיד לכל דבר שיריץ את גרסת אובונטו השולחנית לאחר חיבור לתושבת מיוחדת שאליה יחוברו מקלדת, עכבר ומסך.

אבל חברת מובייל איטלקית בשם Da Vinci החליטה שלא לחכות לקנוניקל ולתת טעימה כבר עכשיו, למי שמעונין בכך, להרצת אובונטו כמערכת הפעלה לטאבלטים. היא השיקה טאבלט בשם Kite שמציע את הגרסה השולחנית הנוכחית של אובונטו, גרסה 12.04, כמערכת הפעלה עם תמיכה מלאה במגע.

עם זאת, בדומה להצעת הביניים ההיברידית של קנוניקל, ה-Kite מגיע כשמערכת ברירת המחדל שלו היא אנדרואיד בגרסה 4.0. רק אם המשתמש מעוניין בכך הוא יכול, בזמן אתחול המכשיר, לבחור במקום זאת באובונטו.

הטאבלט, שעלותו לפי מה שפורסם 309 אירו, מציע תצורה גבוהה יחסית: מעבד ארבע ליבות של סמסונג במהירות 1.5 ג'יגה-הרץ, 2 ג'יגה-בייט זיכרון עבודה, 32 ג'יגה-בייט זיכרון אחסון, חריץ לכרטיס microSDHD, מסך 10.1 אינץ' בטכנולוגיית IPS, ורזולוציה מרשימה של 1,920x1,200 פיקסלים (איכות גבוהה מלאה).