צעצועים ממולכדים
צעצועים ממולכדיםצילום: פלאש 90

ברש"פ, כך נראה, אזל מלאי העלילות נגד צה"ל והחלו שם במיחזור חומרים ישנים אם כי בשינויים קלים. אם בעבר האשימו את צה"ל בפיזור ממתקים מורעלים כעת מדובר ב"צעצועים ממולכדים".

בארגון 'מבט לתקשורת הפלשתינית', העוקב אחר הפרסומים הפלשתיניים השונים, מדווחים כי בראיון לחדשות הטלוויזיה הפלשתינית טען ראש מועצה מקומית ברש"פ כי הצבא הישראלי משאיר שאריות תחמושת לאחר אימוניו ו"לחלקן יש צורה של עט, ולחלקן יש צורה של צעצוע כדי לפתות ילדים לגעת בהן או להרים אותן".

מנחת הטלוויזיה הפלשתינית שאלה בתכניתה לפני כשבועיים וחצי (ביום ה-29.12) את מוסטפה פוקהא, ראש מועצת עין אל-בידא שבעמק הירדן: "מה טיב שאריות התחמושת האלה (לאחר אימוני צה"ל)? אנו מדברים על פיצוצים שמתרחשים בגללן".

במענה השיב לה פוקהא: "לחלק משאריות התחמושת האלה יש צורות שונות. לחלקן יש צורה של עט, ולחלקן יש צורה של צעצוע, ולחלקן צורות שונות שנועדו לפתות ילדים לגעת בהן או להרים אותן. זאת הסכנה האמתית וההוכחה האמתית שהצבא הישראלי מציב לו כמטרה את הילדים והצעירים".

כאמור, לא מדובר בעלילה מקורית במיוחד שכן כבר בשנת 2001 ו-2003 נשמעו קולות ברוח זו בצמרת הפלשתינית. בשנת 2003, צופי הטלוויזיה הפלסטינית שמעו כי הישראלים "מפזרים ממטוסים חפצים שמפתים את הילדים להתקרב אליהם ולשחק בהם ואז הם מתפוצצים. הרי אלה פצצות ומוקשים בצורת צעצועים", מצטטים ב'מבט'.

בשנת 2001, העיתון היומי של הרש"פ טען כי ישראל נקטה "בצעד חדש שמטרתו הרג ילדים נוספים", כאשר כוחות הצבא "השליכו כמויות גדולות של ממתקים מורעלים" מול שני בתי ספר ברצועת עזה.

העיתון דיווח על איש צוות רפואה פלשתיני ש"כאשר הוא אסף עשר חתיכות ממתקים לא עטופים הוא חש כי כפפת הגומי על ידו מתמוססת, והוא חש בקשיי נשימה, כאב ראש עז, סחרחורות וכאבים בקיבה".