הנוכל הישראלי
הנוכל הישראלימשטרת טורונטו

נוכל ישראלי נעצר בעיר טורונטו שבקנדה בחשד שהונה יהודים.

משטרת טורונטו מסרה, כי המדובר בישראל אהרונוביץ', אזרח ישראלי בן 63, שנעצר ב-9 בינואר בתחנת הרכבת התחתית של גלקרן בטורונטו, לאחר ששוטר הבחין שהוא פונה לשלוש נשים ומבקש מהן כסף. על כך מדווח אתר "שלום טורונטו".

שיטת הפעולה של אהרונוביץ' הייתה פשוטה. הוא היה מגיע בין השעות 9 ל-12 בבוקר לתחנות הרכבת התחתית של לורנס מערב ואגלינטון מערב בטורונטו, באזור בו מתגוררת אוכלוסייה יהודית גדולה.

בתחנות הרכבת התחתית הוא היה תר בעיקר אחר נשים יהודיות בגילאים 20 עד 30, פונה אליהן ומתחיל איתן בשיחה על מצבו האישי הקשה.

על פי עדויות שהצטברו בידי המשטרה, עולה, כי אהרונוביץ טען בפני קרבנותיו התמימים, כי אשתו חולה וזקוקה לתרופות והוא זקוק לכסף במזומן בדחיפות כדי לרכוש אותן, משום שאינו יכול להמיר את הכסף הישראלי שברשותו או משום שאינו יכול להשתמש בכרטיס האשראי הישראלי שלו בקנדה.

על מנת לטעת אמון בגרסתו אמר אהרונוביץ, כי בבעלותו מסעדה בישראל והוא הבטיח להזמין אותן לארוחה על חשבונו, ובכל מקרה הוא מתייחס לכסף שיקבל כהלוואה אותה יפרע בהקדם. את הסיוע שביקש הוא הגדיר כ"מצווה".

הסכומים שביקש אהרונוביץ נעו בין 40 ל-1,000 דולר, והוא נהג ללוות את קרבנותיו למכשיר הכספומט כדי לקבל את הכסף. משטרת טורונטו מסרה, כי אהרונוביץ שוהה בקנדה באופן בלתי חוקי, וכי רשויות ההגירה עודכנו בעניינו, והוא יעמוד לדין על הונאה בסכום של פחות מ-5,000 דולר.