מירנה סינגסיט בנתב"ג
מירנה סינגסיט בנתב"גבאדיבות 'שבי ישראל'

מירנה סינגסיט בת ה-18 ממניפור בצפון מזרח הודו היא העולה האלפיים מקרב קהילת בני המנשה.

סינגיסט נחתה בישראל (חמישי) עם עוד 53 מבני הקהילה בטיסת עולים קבוצתית מיוחדת של ארגון 'שבי ישראל'.

מיד לאחר נחיתתה בנתב"ג, סינגסיט קיבלה תעודה רשמית המכירה בה כעולה האלפיים, מידיו של מיכאל פרוינד יו"ר הארגון.

סינגסיט עלתה לישראל ביחד עם הוריה ועם שלושת אחיה כדי להגשים את חלום חייה, כלשונה, לחיות בישראל. היא השאירה בהודו סבא, ארבעה דודים ושתי דודות. טרם עלייתה, סינגסיט למדה באוניברסיטת צ'ורצ'ינדפור במניפור ללימודי תואר ראשון במדע המדינה, שאותו היא מקווה להשלים בישראל ולאחר מכן לעבוד כמורה.

"קשה לי להביע במילים עד כמה אני נרגשת ומאושרת עכשיו. לא רק שזה היה החלום שלי מהיום שבו נולדתי, אלא גם החלום של הקהילה שלי במשך אלפי שנים, ועכשיו זה מתגשם סופסוף", אמרה סינגסיט מיד לאחר נחיתתה בישראל.

היא עדיין לא יודעת היכן יגורו לאחר שיעזבו את מרכז הקליטה, "אבל אני אישית חולמת לגור בירושלים, המקום הקדוש ביותר בעולם, ומאוד מקווה לעבור לשם מתישהו בעתיד".

"זהו רגע בלתי נשכח לכל אחד מאיתנו שנכח בשדה התעופה הבוקר וקיבל את פניה של מירנה ובני משפחתה", מסר מיכאל פרוינד, מייסד ויו"ר 'שבי ישראל'. "ההגעה של העולה האלפיים מקרב בני המנשה היא אבן דרך עבור הקהילה ועבור מדינת ישראל. לאחר 2,700 שנה בגלות, שבט בני המנשה חוזר הביתה", הוסיף פרוינד.

באוקטובר האחרון ממשלת ישראל קיבלה החלטה לחדש את עליית בני המנשה לישראל לאחר חמש שנים של הקפאה מוחלטת, והסמיכה את ארגון 'שבי ישראל' להעלות ארצה 275 עולים מקרב בני הקהילה החיים בהודו.

כל 275 בני המנשה אמורים להילקח מיד לאחר הגעתם ארצה למרכז הקליטה של שבי ישראל בגבעת חביבה שבו הם אמורים להתגורר במהלך החודשים הראשונים בישראל. לאחר מכן יעברו לגור בעכו ובמגדל העמק בצפון הארץ.

העולים החדשים מצטרפים ל-1,725 בני הקהילה שכבר חיים בארץ והפכו לחלק בלתי נפרד מהחברה הישראלית. לפניהם הגיעו 230 עולים בשנת 2007, ו-219 בשנת 2006.