מפעל הגז באלג'יריה בו נלקחו השבויים
מפעל הגז באלג'יריה בו נלקחו השבוייםAFP

המבצע הצבאי לחילוץ בני הערובה שנחטפו אמש בשדה גז באלג'יריה הסתיים בצורה טרגית. 30 בני ערובה נהרגו במהלך המבצע, ביניהם שבעה אזרחים זרים - שני יפנים, שני צרפתים ואזרח בריטי.

בין ההרוגים גם שמונה אזרחים אלג'ירים. בנוסף, במהלך המבצע נהרגו גם 11 החוטפים.

שר ההסברה של אלג'יר אמר לסוכנות הידיעות האלג'ירית כי לא הייתה ברירה אלא להסתער על המתחם על מנת לחלץ את החטופים. מוקדם יותר הערב שוחררו חמישה מבני הערובה. לפני כן נהרגו כ-50 בני אדם, רובם בני ערובה, בהפצצה אווירית של צבא אלג'יריה.

מוקדם יותר שוחררו חמישה בני-ערובה, צרפתי, שני בריטים, אירי וקנייתי - כך מדווחת סוכנות ידיעות מקומית. ארצות הברית שלחה מטוס ללא טייס שמצלם את אזור שדה הגז - כך אומר גורם רשמי בוושינגטון לסוכנות הידיעות רויטרס. דובר ראש ממשלת בריטניה אמר הערב כי אלג'יריה לא יידעה את לונדון בנוגע למבצע החילוץ, והוסיף: "היינו מעדיפים אם היו מתייעצים איתנו מראש לפני הפעולה".

גורמים במערכת הביטחון האמריקנית ובאיחוד האירופי, אומרים כי במקור, תכננו המורדים להעביר את בני הערובה למקום מסתור אחר. אותם גורמים הוסיפו כי המחבלים שהשתלטו על שדה הגז תכננו את המתקפה עוד לפני כניסתה של צרפת למאלי. זאת בתגובה לטענת המורדים כי פעילותם נועדה לגרום לצרפת לסגת מהמדינה, שם היא מסייעת לממשל נגד גורמים אסלאמיים.