רמי לוי: אסם, עלית ותלמה למדו ממני איך לעבוד

"בשנת 2012 ייצרנו הכי הרבה מקומות עבודה בישראל, אני מאמין בלתת נטו לצרכן", אמר רמי לוי.

ניר הר זהב , ח' בשבט תשע"ג

רמי לוי
רמי לוי
צילום: פלאש 90

כנס מעורבים של העיתון מעריב, אשר התקיים בסוף השבוע באילת, עורר שאלות נוקבות באשר לשיתוף הקהילה העסקית בחברה הישראלית ואף בתקשורת.

במהלך פאנל שנערך בהשתתפות אישים בכירים, התעורר ויכוח בין בעל רשתות המזון רמי לוי לפרסומאי איל חומסקי לגבי תרומתו של לוי ועל כך שהוא בעצם לא תורם לשוק התקשורת בכך שהוא לא מפרסם. חומסקי האשים גם את העיתונות בכך שהיא נותנת לו במה בחינם. הפרסומאי ביקש שלא לשפוט בחומרה את אנשי העסקים, על מנת שלא נתחרט על כך מאוחר יותר כשלא יהיו משקיעים.

"לא צריך לשחוט את הסקטור העסקי, יותר ויותר אנשים שמים את הכסף במקומות אחרים. בזוף נתעורר ללא מקומות עבודה. אני לא נגד התיקון אבל בין זה לבין לשחוט את החברות זאת טעות שמדינת ישראל תצטער אליה.

"אני רק אומר באופן כללי ששחיטת הסקטור העסקי ויש כרגע בונטון כזה, שיכול להיות הייתה להם איזו הפקרות חברתית, הוא לא בריא. צריך להזיז את המחוג לאמצע, לא ימינה ושמאלה, כי בסוף היזמים האלה לא יעשו כאן עסקים.

"צריך להבין - מה שקרה בשוק הפרסום זה שתקציבי הפרסום הלכו וקטנו מדי שנה. בפועל, הלכה למעשה, המפרסמים הוציאו פחות ופחות כסף על פרסום. בסופו של דבר זה הגלגל שמחזיק את התקשורת ולכן אנחנו רואים שהתקשורת בברוך מאוד מאוד גדול.

"קחו לדוגמא את רמי לוי. הוא לא השקיע בפרסום, הוא התעסק בגימיקים נקודתיים. הוא לא השקיע בתקשורת, לא השקיע במעריב, בערוץ 10 או בכל מקום שזקוק לכסף הזה. יש ירידה של 50 אחוזים בפרסום של רשתות בפרסום, כי הם הבינו שהם יכולים לקבל את זה בחינם.

"הוא הגאון, כי הגימיקים שלו נתנו לו את פתיחת המהדורה ואת כותרות העיתונים, אבל בגלל גימיקים כאלה, ערוץ 10 עשוי להיסגר ושוק התקשורת והפרסום בבעיה. עשרות משרדי פרסום נסגרו בשנה האחרונה ועשרות ייסגרו בשנה הקרובה. צריך שתהיה כאן תחרות הוגנת, רמי לוי קיבל מהתקשורת עשרות מיליוני שקלים חינם. הבקשה שלימכולם כאן היא להפסיק ולשחוט את הטייקונים. נהיה כאן בונטון לשחוט את אנשי העסקים"

לוי לא נשאר חייב ואמר לחומסקי "בשנת 2012 ייצרנו הכי הרבה מקומות עבודה בישראל, אני מאמין בלתת נטו לצרכן. אנחנו רואים מה עושה הריכוזיות בטלויזיה, כל מי שיש לו הרבה כסף מפרסם ועושה. יש הרבה עסקים קטנים שלא יכולים למכור את מרכולתם. צריך לדעת להגיע לצרכן. תלמה, אסם וכל החברות הגדולות למדו ממני איך עושים את זה.

"הממשלה גובה תמלוגים מערוץ 2 וגם מערוץ 10, קחו את הכסף שחייבים להם, תנו להם שיתנו מחיר מיוחד לצרכנים הקטנים יותר שרוצים לפרסם ולהצליח. ככה גם תפתח את השוק לתחרות בריאה יותר.

"לייצר מקומות עבודה זה חשוב. זה דבר קשה מנשוא שאין למה לקום בבוקר ולאן ללכת לעבוד. צריך לעזור לאלה שלא יכולים, לאנשים שמוגבלים, יותר חשוב לתת להם עבודה מאשר לכאלה עם תואר שני ושלישי".