עדר עיזים. תפסו את הגנבים. ארכיון
עדר עיזים. תפסו את הגנבים. ארכיוןהלל מאיר

עדר עיזים נגנב הלילה ביישוב נחליאל בבנימין. סוכנות תצפית מדווחת כי סמוך לחצות חתכו פורצים ערבים קטע בגדר היישוב נחליאל, נכנסו לדיר סמוך וגנבו מהמקום עשרות עיזים תוך שהם מובילים אותן דרך הגדר הפרוצה.

גורם ביטחוני מסר לסוכנות תצפית כי כוחות רבים סרקו את המקום בכדי לשלול חדירה חבלנית ליישוב, וכן בניסיון לאתר את העדר שנגנב.

הגניבה הזו מצטרפת לגל גניבות חקלאיות בחודשים האחרונים באזור בנימין. לפני כשבוע גנבו ערבים שישה כבשים מדיר ביישוב נווה צוף הסמוך לנחליאל.

לפני כחודש פרצו אלמונים ליישוב ענתות, והגיעו עד לפינת החי של היישוב. הפורצים הובילו מהמקום שש עיזים אל מחוץ ליישוב. בסריקות התגלו עקבות עד לוואדי הסמוך.

באותו שבוע, בליל שבת, 11 עיזים מהיישוב נופי פרת ובנוסף נפרצה תחנת הדלק במעבר מכמש אך הפורצים ברחו עם הישמע האזעקה ולא נגנב דבר.

שבוע קודם לכן נגנב עדר של כ-250 ראש מהיישוב שדה בר בגוש עציון, אך תושבי היישוב איתרו אותו ללא כל סיוע מהצבא והשיבו אותו בחזרה לרשות בעל הדיר.

בחודש נובמבר נגנב בגבעת היקב סמוך למיגרון עדר של כ400 ראש השייך למשפחת הרצליך.

כוחות משטרה, צבא וגששים רבים הגיעו לאזור בניסיון להתחקות אחר הגנבים. הכניסות לכפר מחמס נסגרו וכוחות נוספים ביצעו בדיקה גם במאהלים בדואים באזור מכמש. ההערכה הגוברת היא כי הגנבים לא הגיעו מהאזור. ככל הנראה העיזים הועלו על גבי משאיות וכי יש בידיהם גם הוכחות לכך.

העדר שייך לאברהם הרצליך, תשוב תפוח שנודד עם העדר שלו באזור. שמואל, בנו של בעל העדר אמר לערוץ 7, "בימים האלה אין מלך בישראל, איש הישר בעיניו יעשה, ההפקרות חוגגת".

הוא סיפר כי העדר היה תחת איומים במשך שנים, "היו איומים גם על ניסיונות גניבה וגם על פגיעה ברועה. קיבלנו התרעות מהשב"כ במשך כל התקופה שהעדר נמצא באזור השומרון שזה מעל 10 שנים, ההתרעות עלו וירדו בהתאם לתקופה ולמצב הביטחוני הכללי".

"היה ברור שבאיזהו שלב יהיה ניסיון  והשאלה היא אם נצליח למנוע אותו", מבהיר שמואל.