טייבה
טייבהצילום: פלאש 90

פרקליטות מחוז מרכז הגישה הבוקר לבית המשפט המחוזי מרכז כתב אישום חמור כנגד 14 בני אדם המואשמים בחברות בארגון הפשיעה עבדל-קאדר שפעל באזור טייבה וערי המשולש.

לחברי ארגון הפשיעה מיוחסות עבירות של סחיטה באיומים, הלבנת הון, השתלטות על מקרקעין ועבירות נוספות.

על פי כתב האישום, היו 11 מהנאשמים מאוגדים בארגון פשיעה הפועל בתבנית מאורגנת, היררכית ושיטתית, במשך מספר שנים, עד ליום מעצרם. האב, מברוק עמד על פי כתב האישום בראש הארגון, בניו, עוראבי ועדי היו מנהלים בכירים בארגון, ונאשם נוסף שימש כיועץ משפטי לארגון הפשיעה.

בכתב האישום מתואר, כי החל משנות השמונים ועד היום, קיים סכסוך דמים בין משפחת חרירי לבין משפחתם של ראשי הארגון, במסגרת הסכסוך נרצחו למעלה מ-50 איש משני הצדדים יחד וכן בוצעו עשרות ניסיונות פגיעה הדדיים.

לטובת אבטחת חברי הארגון ונכסיהם ובהנחיית ראש הארגון ומנהליו, נהגו חלק מחברי הארגון לשאת נשק בתוך מתחם הארגון, וכן להצטייד באמל"ח ובכלי רכב משוריינים. בנוסף, דאגו ראש הארגון מנהליו וחבריו, לחסום את דרכי הגישה למתחם בו הם מתגוררים, בין השאר על ידי הצבת מחסומים בדרכי הגישה.

במטרה להגן על פעילות הארגון, ונוכח הסכסוך עם בני משפחת חרירי, נהגו חברי הארגון להתקין מצלמות מסביב למתחם וכן בכל רחבי העיר טייבה, הן על בתי מקורבים לחברי הארגון והן על מתקנים ציבוריים. ראש הארגון ומנהליו הקימו בבניינים הצפוני והדרומי במתחם המגורים ובבתים נוספים של חברי הארגון הסמוכים למתחם, מעין "חדרי מצב" ובהם מסכי פלאזמה באמצעותם יכלו חברי הארגון לצפות בנקלט במצלמות האבטחה.

בבקשת המעצר שהגישו התובעות, עו"ד יעל זליג ועו"ד שירלי לוגסי, הן מציינות כי "במסגרת הארגון, חברו המשיבים יחדיו למטרות פליליות, תוך ניצול העובדה שהתנהלותם כארגון פשיעה הקנתה להם שם ומעמד אשר הטילו מורא בקרב תושבי טייבה".

פעילותם הפלילית של חברי הארגון על פי כתב האישום, כללה בין היתר, סחיטה באיומים ובכוח במטרה לממן את המשך פעילותו של הארגון. כמו כן לשם קידום מטרות הארגון, פעלו הנאשמים במטרה להסתיר ולהסוות את מקורו של הרכוש האסור ואת זהות בעלי הזכויות בו וכן על מנת להתחמק מתשלום מס הכנסה ומס מיסוי מקרקעין. "מנהלי הארגון וחבריו ביצעו עבירות מס בהיקף של מליוני שקלים", מצוין בכתב האישום.

הפרקליטות מבקשת לעצור עשרה מהנאשמים עד תום ההליכים, נאשם נוסף מבקשת הפרקליטות להשאיר במעצר בית ובנוסף מבקשת הפרקליטות להאריך את תנאי השחרור ממעצר של שלושת הנאשמים הנוספים.