לפיד. עבר על חוק התעמולה
לפיד. עבר על חוק התעמולהפלאש 90

אם בין העיתונים המגולגלים בפתח ביתו של ראש הממשלה נתניהו נמצא זר פרחים גדול וססגוני ניתן לשער שמי שאחראי לשליחתו הוא יו"ר 'יש עתיד' (שר החוץ בקרוב?) יאיר לפיד. אם במקרה עדיין לא נשלח הזר הזה נראה לי שראוי יהיה שאחרי ניעור הנצנצים מחליפתו ידאג לפיד לשלוח זר שכזה לנתניהו.

בראשית מערכת הבחירות הנוכחית הימר לפיד על כך שבמעטפה שלו מסתתרים 22 מנדטים. העיתונאים לעגו לו והשמיעו שוב ושוב את הקלטת הדברים והציגו אותו כשוטה הכפר, הסוקרים הציגו נתונים רחוקים והציבור הסתכל בו כפסיכיאטר במטופל במצב קשה, ובכל זאת האיש כמעט וצדק. הוא היה הקרוב ביותר לתוצאה שהושגה.

אז אמנם מאמיניו של לפיד ראו בו משיח אבל נביא הם לא ראו בו, כי הוא באמת לא ניבא. הוא פשוט ניחש ניחוש שכמעט הצליח. גם בסביבתו הקרובה ביותר, כך העיד חברו הטוב הזמר רמי קליינשטיין, הימרו ברגעים האופטימיים ביותר של היממה שקודם פתיחת הקלפיות על 14 או 15 מנדטים. על 19 מנדטים אף אחד לא העז אפילו לחלום מחשש שיאושפז במחלקה מאוד מסויימת ולא יזכה לראות את מינה צמח מכריזה על התוצאות.

אז מה קרה כאן? פשוט מאוד. היה כאן קמפיין מדויק של אשף תקשורת, אבל היה כאן גם הקמפיין של נתניהו שראה מול עיניו אויב אחד בלבד – נפתלי בנט וכלפיו דאג לכוון את כל האש. הליכוד ביתנו עמל להכפיש את רשימתו של בנט כקיצונית והזויה, והמתלבט שבמרכז אמר שאולי יש משהו בדברים. אולי הם באמת מדירי נשים, מרססים על קציני צה"ל ומפוצצי מסגדים אז בואו נחפש משהו אחר, אבל אחר ממש. לא ליכוד כי הרי די ברור שביום שאחרי הבחירות יחבור הליכוד למפוצצי המסגדים הללו, אז בואו נחפש מישהו אחר, לפיד לדוגמא.

וכך בעוד נתניהו ואנשיו עושים ככל שיוכלו לגמד את כוחו של בנט בשקט בשקט נולדה וגדלה מפלצת המנדטים של 'יש עתיד'. נתניהו והמומחים שסביבו עיינו בסקרים מדי יום ולא הבינו למה זה לא עובד והירידה שלהם במנדטים נמשכת. התגובה האוטומאטית הייתה המשך הקמפיין האנטי-בנטי שהמשיך לנפח בחשאי את לפיד, וכך כמו כדור שלג 'סקרים-קמפיין אנטי סרוגים-לפיד גדל-סקרים וכו''.

בקיצור, את זר הפרחים הגדול ביותר שיקבל נתניהו צריך לשלוח לו יאיר לפיד, אבל אם יהיה שם גם זר קטן יותר הוא יהיה זה של בנט. במחנה הסרוגים אמנם יש אכזבה לאחר דיבורים על 14 מנדטים וצפונה, אבל גם שם זוכרים שהמפד"ל ותקומה מהווים יחד 6-7 מנדטים וכעת יש להם 11.

גם הם יודעים שנתניהו והקמפיין הפינקלשטייני שלו סייע בידם. היום כבר מותר לגלות שחלק בלתי נפרד מהקמפיין המבריק שניהל בנט (בניצוחו של משה קלוגהפט, יש להודות) היה פשוט לדווח ובהרחבה על כל מתקפה מצידם של הליכודניקים. כל אמירה של גלעד ארדן נגד החינוך הנפרד, כל סרטון שביקש לחשוף את "פניו האמיתיות, של בנט וכל מתקפה מצידם של סער-לבנת ואחרים נשלחו לתקשורת הימין מתוך הבנה ברורה של מה שלא הבינו אצל הליכודניקים – כל המתקפות הללו לא מפחידות את הימין. בדיוק את זה הוא רוצה. את סטרוק, את הרב בן דהן, את מוטי יוגב, ומבחינת הבית היהודי חשיפתם היה עזרה מגבוה לקמפיין שלהם, ומכיוון שכך סביר בהחלט להניח שזר פרחים, גם אם לא גדול מאוד, מבנט מונח על פתח דלתו של נתניהו.