אלמנת צה"ל נכנסה בזכות החיילים

קניות לשבת, כך התחיל הבוקר של שולי מועלם-רפאלי שנכנסה לכנסת ברגע האחרון בזכות קולות החיילים.



"עצם זה שקולות החיילים הכניסו אותי לכנסת זה מעגל שלא נסגר אבל חוליה חזקה בשרשרת של חיי, זה מרגש". אומרת מועלם, "החיבור שלי לצבא הוא ידוע כאשת בעל שבחר בצבא כדרך חיים ואחרי אסון המוסוקים ללכת מתוך האסון הזה קדימה ולהיות משפיעה בחברה הישראלית יש כאן שליחות גדולה למען החיילים ולמען החברה בישראל".



בראיון עם מועלם יש הרבה שמחה וצחוק וגם דמעות כאשר אחת מאלמונות צה"ל מתקשרת לברך אותה, "אני גם מרגישה שגם החיילים וגם ההורים של החיילים אמרו שהם רוצים אותי כנציגה שלהם בכנסת, וכל מי שאיכפת לו שהחברה במדינת ישראל תהיה שיוויונית גם בשירות בצבא והשירות הלאומי - זו אמירה ענקית גם ברמה האישית וגם ברמה של מפלגת הבית היהודי, יש לנו חובת הוכחה להיכנס לממשלה ולהוביל את השינוי שהחברה הישראלית רוצה". 

במהלך הראיון מתקשר, יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט לברך, "אני מאושר ואין דבר מדהים מזה שחיילי צה"ל מכניסים אותך לכנסת אני מאחל לך את כל ההצלחה". 

מיד בתום השיחה גם רבה של צפת, הרב שמואל אליהו מתקשר לברך, " מזל טוב שיהיה לך בהצלחה, תמשיכי לעשות טוב לעם ישראל. יש לכם תפקיד ענק תמישיכו להיות מאוחדים וה' יהיה איתכם". 

איך עברו עליך 48 השעות האחרונות?



"ביום של הבחירות היה יום מדהים ומרגש. במדגמים השונים דיווחו על 12 מנדטים ובלילה דיווחו על 11 מנדטים,  קיוויתי שהמהלך כן יצליח ייגמר בצורה טובה בשבילי ובשביל עם ישראל ומאז אתמול יש מבול של טלפונים והודעות של אנשים שרוצים לברך אותי".

במהלך הראיון הבעל מתקשר לבדוק מה שלומה, ושולי מעדכנת אותו שכבר כתבים שאלו אותה עם להוסיף את שם משפחתה השני, "בכנסת אני יופיע מועלם-רפאלי" שולי אומרת לבעלה, "הרפאלי מסמלת את  הבחירה בחיים". 

את מרגישה שהמון אנשים רצו שתיכנסי לכנסת גם לא המצביעים הפוטנצייאלים של הבית היהודי? "זה נכון, הבוקר חשתי שהמון אנשים רוצים שאני אכנס לכנסת גם לא אלה שבחרו הבית היהודי ומצד שני רואים בי את הפנים האמיתיות של של השיח הערכי והערבות ההדי של החברה הישראלית ואני מקווה שנצליח חברה יותר טובה". 

לסיום אומרת מועלם, "אני באה לכנסת עם הרבה מאוד ענווה".

מועלם נולדה בחיפה (1965) חודשים ספורים לאחר שהוריה עלו ממרוקו (שמינית מתוך תשעה ילדים), החלה את פעילותה הציבורית בביה"ח "סורוקה" כמומחית קלינית "בטיפול נמרץ ילדים" ובנוסף שימשה מנהלת "תחום סיכונים" וחינוך בהנהלת ביה"ח,  תחום שלדבריה מסייע לה רבות מאז שהחליטה על הליכה לפוליטיקה.

אסון המסוקים בשנת 97, בו נפל סא"ל משה מועלם, הפך את שולי אשתו בין לילה לסמל לאומי. אירוע מכונן זה הוביל את שולי לקחת חלק במאבקים ציבוריים למען ארגון אלמנות ויתומי צה"ל.

יחד עם ההתמודדות, המשיכה מועלם לגדל את שתי בנותיה ולארגן משלחות מסע לפולין וכמדריכה בבית הספר להוראת השואה "ביד ושם".

מועלם נישאה בשנית לד"ר אלי רפאלי, ד"ר לפיסיקה בתעשייה האווירית  ויחד הם מגדלים את שבעת ילדיהם.