הביצים שנתפסו אמש
הביצים שנתפסו אמשצילום: אור אזולאי

ביקורת שערכו פקחי יחידת הפיצו"ח (פיקוח צומח וחי) גילתה כי חברת "יוסי ביצים בע"מ" עוסקת עדיין בשיווק ביצים, זאת למרות שרשיונה נשלל.

לאור זאת משרד החקלאות מזהיר את הציבור שלא לרכוש ביצים מוחתמות על ידי "יוסי ביצים בע"מ" או ארוזות באריזת החברה.

חברת "יוסי ביצים בע"מ" הייתה קבלן מורשה למיון והחתמת ביצי מאכל בהתאם לתקנות מועצת הלול, המשווקת כ- 10 מיליון ביצים בחודש (כ- 8% מהביצים בשוק). במהלך חודש אוגוסט האחרון נעצר יוסי עמר, בעלי החברה ומנהלה, בחשד לביצוע עבירות שונות, ובין השאר בחשד להברחת ביצים משטחי הרשות הפלשתינאית לשטחי מדינת ישראל שלא כדין.

בגין חשדות אלה ואחרים, הוגש נגדו כתב אישום לבית המשפט המחוזי (ת"פ 50649-07-12) שמייחס לו, בין השאר, עבירות של עשיית מעשה העלול להפיץ מחלה במזיד; הובלת ביצי מאכל שאינן מוחתמות וללא תעודות משלוח בניגוד לכללי מועצת הלול; ייבוא מוצרים מבעלי חיים, בניגוד לתקנות מחלות בעלי חיים.

לאור כל זאת, החליט מנכ"ל משרד החקלאות, יוסי ישי, כי אין מקום לאפשר לחברת "יוסי ביצים בע"מ" לשמש כקבלן מורשה לשיווק ביצי מאכל, ועל כן ביטל את הסמכתה לשיווק ביצים בישראל.

בתוך כך ובעקבות מידע מודיעיני על הברחת ביצים מהשטחים לישראל, תפסו הלילה פקחי יחידת הפיצו"ח (פיקוח צומח וחי) של משרד החקלאות בשיתוף עם משטרת ישראל, מחוז יהודה ושומרון, הברחת כ- 6000 ביצים מהשטחים לישראל, תוך הפעלת רשת של סייענים ואמצעים לזיוף חותמות הביצים. אמצעים אלה שימשו להטעיית הציבור במכירת ביצים למאכל.

במהלך הפעילות נחשפה רשת של מבריחים אשר כולם עם עבר פלילי, אחד החשודים הנו עבריין בתנאי שיקום. בחקירת החשודים נמצאה גם חבילת תוויות אזרח תושב גבעת זאב, תוויות אשר מקנה לתושבי גבעת זאב לעבור במעברים. כנגד החשודים נפתחה חקירה, הביצים הועברו להשמדה בצו רופא וטרינר והרכב הוחרם.

משרד החקלאות ופיתוח הכפר אוסר על שיווק ביצים שמקורן מחוץ לגבולות ישראל, בשל העובדה שמדובר במוצר רגיש מבחינה בריאותית, כאשר לא מקפידים על שמירתו בטמפרטורה מתאימה.

משרד החקלאות מבקש מן הציבור להקפיד לרכוש ביצים בנקודות ממכר מוכרות ומסודרות בלבד ובטמפרטורה שלא תעלה על 20 מעלות. כמו כן, יש לוודא את קיומם של תאריך תפוגה ושם מכון המיון על הביצים.