נתניהו: המזה"ת לא עוצר בזמן בחירות

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, פתח את ישיבת הממשלה השבועית בהתייחסות מרומזת לביקורת התקשורתית שנשמעה על ישיבת הקבינט שכונסה ביום רביעי שעבר בסוגיית הנשק הכימי בסוריה.

"צריך להסתכל סביבנו, גם מה שקורה באיראן וגרורותיה, מה שקורה בזירות אחרות בנשק קטלני שנמצא בסוריה שמתבקעת והולכת. המזרח התיכון אינו מחכה לתוצאות הבחירות והוא לא מפסיק בזמן הרכבת הממשלה", אמר נתניהו.

נתניהו התייחס גם להרכבת ממשלתו הבאה, וציין כי "יש פה הרבה איומים, מן הקשים ביותר שציינתי וגם אחרים, והמציאות ממשיכה להתפתח. במזרח, בצפון ובדרום, כל השטח רוגש ואנחנו חייבים להיות ערוכים, חזקים ונחושים מול כל התפתחות אפשרית. לצורך זה אני אשאף להרכיב את הממשלה הרחבה והיציבה ביותר שניתן להקים על מנת לענות קודם כל על האיומים הביטחוניים המשמעותיים שמאיימים על מדינת ישראל, ואני משוכנע שבכוחנו להתמודד עם האתגרים האלו".

ראש הממשלה התייחס גם ליום השואה הבינלאומי, וציין כי "האנטישמיות לא נעלמה והרצון להשמיד חלק ניכר מהעם היהודי ואת מדינת ישראל, לצערנו, לא נעלמו. הם קיימים, הם שרירים והכחשת השואה נעשית במרץ על ידי מדינה מרכזית בעולם, לא על ידי קבוצות, לא על ידי בודדים או גורמים שוליים, אלא על ידי איראן שיום יום מנהיגיה מעל במת האו"ם ומעל כל במה אחרת, מכחישים את קיום השואה תוך שהם מכינים מה שלדעתם תהיה השואה הנוספת-השמדתה של מדינת היהודים, הם אינם מפסיקים את המרוץ הבלתי פוסק והשיטתי שלהם להשגת נשק אטומי לצורך מימוש כוונה זו".

"איננו מזלזלים באיומים הללו ואנחנו נמנע אותם, זוהי המשימה הראשונה שלנו כממשלה וכעם", הוסיף נתניהו, "בפרספקטיבה של כמעט שלושת רבעי מאה שנים שחלפו מאז השואה, מה שלא השתנה זה הרצון להכחיד את היהודים, מה שכן השתנה זו היכולת של היהודים להגן על עצמם. היכולת הזו באה לידי ביטוי במדינה, בצבא, בזרועות הביטחון ובנכונות שלנו לפעול נגד אלא הבאים להשמידנו. היכולת הזו היא ההבדל בין מה שהיה אז לבין מה שיש היום".

לדבריו, "איש לא יגן על היהודים אם הם לא יהיו מוכנים להגן על עצמם, זה עוד לקח של השואה. אי אפשר ולא ניתן לסמוך על פעולה נבדלת ועצמאית להגנת היהודים אם היהודים לא יגנו על עצמם. לכן שורש העניין ביום השואה הבינלאומי הוא לא מה קרה - אלא איך מונעים שהדבר יתרחש שוב, והדבר הזה תלוי ביכולת ובנחישות של מדינת היהודים להגן על עצמה מפני אלה הבאים להשמידה".

נציין כי בישיבת הממשלה צפויה לעלות תכנית השר בני בגין להסדרת התיישבות הבדואים בנגב, זאת למרות שמדובר בממשלת מעבר וחוסר הנחת סביב העלאת התכנית להצבעה במועד זה.

ההצעה מבקשת להגדיל את התמורות שיינתנו בקרקע לבדווים מ-50% -63%. משמעות צעד זה היא כי למעלה משלושים אלף דונמים נוספים יועברו לידי הבדווים וירשמו על שמם בטאבו. עוד מתכנן השר בגין לקבוע כי הרוב המוחלט של המאחזים הבדווים יולבנו במקומם, מה שיוצר רצף טריטוריאלי בכל מרכז הנגב ופוגע אנושות ברציונל של תכנית המתאר מטרופולין באר שבע.

שופטי בג"ץ דחו בשבוע שעבר את עתירת תנועת רגבים נגד הדיון, זאת למרות הסתירה לכאורה בין הוראות היועמ"ש לקיום הדיון, אך קבעו כי במידה שתתקבל החלטה ניתן יהיה לעתור מחדש נגד ההחלטה.