שלט הבד של אוהדי בית"ר
שלט הבד של אוהדי בית"רצילום: פלאש 90

יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, גינה בטקס לציון יום השואה הבינלאומי שמתקיים היום (ראשון) בבית ציוני אמריקה בתל-אביב, את הקריאות שנשמעו בסוף השבוע מצד אוהדי בית''ר שלא לשלב שחקנים שאינם יהודים בשורות הקבוצה.

"יש לי צער גדול כבית"רי, וכמי ששימש כמנהלה של בית"ר ירושלים, למשמע הקריאות בסוף השבוע לקיים את בית"ר על טהרת הגזע היהודי בלבד. הקריאות הללו מקוממות ומסבות עוגמת נפש רבה. נדמה לי שיותר מדי פעמים עברנו לסדר היום מול גילויי גזענות מעין אלו", אמר ריבלין.

"שערו בנפשכם מה היה קורה אם קבוצות באנגליה או בגרמניה, היו קובעות שיהודי לא יכול לשחק בשורות הקבוצה. איזו צעקה היתה קמה בישראל", הוסיף יו"ר הכנסת.

ריבלין קרא לרשויות החוק ולהתאחדות לכדורגל שלא לשתוק מול הקריאות הללו, והוסיף: "אנחנו שעומדים בראש המאבק נגד הגזענות ונגד שנאת האחר, ונושאים את הצלקות הקשות של התופעות הללו על בשרנו לדורי דורות - לא יכולים לשתוק מול קריאות אלו. הקריאות הללו נמשכות כבר עשור, והדבר מלמד שכבר לא מדובר בקומץ או בשוליים והן עלולות להביא לכך  שמדינת ישראל לא תזכה בהכרה שהיא אכן מסוגלת להציב גשר בין היותה יהודית לבין היותה דמוקרטית. יש להאבק בהן, לעקור אותן מתוכנו, ולמצות את הדין עם כל מי שמסית כנגד כל שותפות עם בני הארץ הזאת".

המשנה לראש הממשלה, השר משה (בוגי) יעלון, הצטרף גם הוא לגינוי ואמר היום, כי "הזדעזעתי מהגזענות שהופגנה אתמול ביציעי בית"ר ירושלים נגד שילובם של שחקנים מוסלמים וערבים במועדון. מדובר בתופעה מכוערת ובלתי נסבלת, שמשטרת ישראל, ההתאחדות לכדורגל והנהלת בית"ר ירושלים חייבות לטפל בה ביד קשה".

לדבריו, "אסור לנו לעבור לסדר היום על גילויי גזענות שכאלו, שבעבר הלא רחוק הופנו, ועדיין מופנים, כלפי העם היהודי. הדבר סמלי במיוחד בעת שיום השואה הבינלאומי מצוין היום ברחבי העולם. אני מתבייש באותם אוהדים אשר הפכו את הגזענות לחלק בלתי נפרד מסדר יומם, וקורא לאוהדי בית"ר ירושלים השפויים, כמו גם לשאר אוהדי הספורט בישראל, להקיא אותם מקרבם".