להוסיף יראת שמיים. הרב מדן
להוסיף יראת שמיים. הרב מדןישיבת הר עציון

למעלה מ-350 איש השתתפו בערב עיון שיזמו בי"ס שדה כפר עציון, לזכרם של לוחמי שיירת הל"ה. הערב עסק במוסר לחימה ובטוהר הנשק.

במסגרת הדיון, נשאל ראש ישיבת ההסדר "הר עציון", הרב יעקב מדן, מי לדעתו צריך לשרת בדובר צה"ל והאם מותר להם לחלל שבת.

הרב מדן השיב, כי "התשובה היא חד משמעית שכן.  היום צריך לדעת תקשורת, ואיך שהיא פועלת במלחמה. זה לא חלק מהטקטיקה אלא חלק מהאסטרטגיה. מלחמות יכולות לקום ולפול על השאלה הזו ואני לא מדבר כרגע על אמינות התקשורת".

עוד ציין הרב מדן, כי "במצב הנוכחי אנחנו צריכים להעביר קורסים של חצי שנה ולהכניס לוחמים לדובר צה"ל ולא לשבץ חיילים שלא מתאימים לשום דבר. אלמלא דו"ח גולדסטון ופרסומו הרב ברחבי העולם, ראש הממשלה בנימין נתניהו לא היה מהסס לפעול ולהרחיב את מבצע עמוד ענן".

עוד הוסיף הרב, כי "שוחחתי על כך עם בכירים בצה"ל שמודים כי התקשורת הצליחה להביא לפריצת אינתיפאדה נוספת".

מנהל בית הספר שדה כפר עציון, ירון רוזנטל, אומר כי "נושא החינוך לאור ערכי מוסר בלחימה וטוהר הנשק מעסיק אותנו בבית ספר שדה כפר עציון בכל ימות השנה משום שבאזור גוש עציון התרחשו הטרגדיות הקשות ביותר לעם היהודי במלחמת העצמאות. הערבים התעללו בגופות ההרוגים במלחמת העצמות וכן ירו בשבויים בקרב האחרון שהיה בכפר עציון בעת נפילת הקיבוץ בד' באייר תש"ח. מאידך אנו מנסים לייצר כיום חיים נורמאלים עם האוכלוסייה הערבית שחיה כיום בגוש עציון על אף הידיעה שייתכן והוריהם השתתפו ברצח מגיני הגוש".

"בתוך שני הקטבים הללו מהווים הל"ה מודל למופת של לוחמים למען העם והארץ ומצד שני של אנשי מוסר וטוהר הנשק. דמותו של דני מס מפקד השיירה ושאר הלוחמים מהווה עבורנו מגדל-אור מוסרי וערכי. בי"ס שדה כפר עציון שמח לעורר נושאים במחלוקות הדורשות עיון מעמיק בנושא מוסרי והערכי. אשרינו שנתברכנו באנשים רציניים כמו הרב יעקב מדן שמעלים עמדות מקוריות ומעמיקות במסגרת ערבי עיון של בית הספר", הוסיף רוזנטל.