ברק ואשכנזי
ברק ואשכנזיפלאש 90

במכתב ליועץ המשפטי לממשלה דורשת תנועת אומ"ץ לפתוח בחקירה פלילית גם נגד שר הביטחון היוצא אהוד ברק. זאת לאאור החלטתו של היועמ"ש לפתוח בחקירה פלילית נגד הרמטכ"ל לשעבר רא"ל גבי אשכנזי בפרשה המכונה 'פרשת הרפז.

באומ"ץ מבהירים כי במידה ולא תיפתח חקירה פלילית נגד ברק הרי שבכוונת אנשיה לעתור לבג"ץ.

המכתב, החתום בידי יו"ר אומ"ץ אריה אבנרי, נפתח בדברי ברכה על החלטת היועץ לחקור פלילית את אשכנזי וראש לשכתו בעבר אל"מ וינר, אך עם זאת "אומ"ץ סבורה שאין להסתפק בכך ומוטלת עליך חובה להורות גם על חקירה פלילית ע"י משטרת ישראל  של שר הביטחון אהוד ברק בחשד שבוצעו לכאורה עבירות פליליות בלשכתו במסגרת מאבק שהוא ניהל נגד הרמטכ"ל לשעבר רא"ל גבי אשכנזי".

עוד נכתב כי התנועה מבקשת שוב "להורות ולהגיש לאלתר כתב אישום נגד קצין המילואים בועז הרפז אחרי שהודה בשעתו בזיוף מסמך בפרשת מינויו של האלוף גלנט לרמטכ"ל ואף חשוד בשיבוש הליכי חקירה".

בתוך כך הודיע הבוקר חבר הכנסת אורי אריאל, יו"ר הועדה לביקורת המדינה, כי לנוכח החלטת היועמ"ש לפתוח בחקירה פלילית הוא אינו מוצא לנכון להמשיך במהלכים להקמת ועדת חקירה ממלכתית בפרשה. לדבריו כל דרישתו להקמת ועדה שכזו באה בעקבות הכוונה שלא להשלים את חקירת הפרשה על כל צדדיה, ומשהחליט היועמ"ש לקיים חקירה פלילית הרי שדרישה זו מתייתרת.