תמונת ארכיון, בית בגבעה
תמונת ארכיון, בית בגבעהדובורת יצהר

סמוך לחצות הלילה, ותחת גשם כבד, הגיעו חיילי צה"ל לגבעת "הכיפה הסרוגה" הסמוכה ליצהר, והרסו את בית המגורים של תושבי המקום. בנוסף הרסו החיילים סככה המשמשת למגורי חיות המשק שברשות התושבים.

תושבי הבית לא היו במקום בזמן ההרס, מאחר והשתתפו בחתונתו של חבר. ביצהר מעריכים כי העיתוי שבחר מפקד חטיבת שומרון להרס המקום איננו מקרי. ההריסה הושלמה תוך זמן קצר והכוחות עזבו את המקום. כזכור, לפני כשלושה חודשים הרס צה"ל מבנה אבן במקום, ותחתיו נבנה בית עץ שנהרס שוב הלילה.

כזכור, בחודשים האחרונים מתקיימים מספר פעמים בשבוע התפרעויות של ערבים מהכפר עוריף, שעולים לעבר השכונה, ומיידים אבנים לעבר כוחות הבטחון, שמתקשים לדכא את ההתפרעויות המתמשכות. "מדובר בפרס להתפרעויות ערביי עוריף, וניסיון לרצות את הערבים", אומרים ביצהר.

בשונה מאירועי הרס דומים ברחבי איו"ש, נהרס הבית ללא שימוש בכלים הנדסיים. חיילים שהגיעו רגלית לנקודה תוך שהם מבוססים בבוץ הרב, עבדו תחת גשם בלתי פוסק והרסו את המבנה תוך שימוש בפטישים וציוד ידני.

מזכירות היישוב יצהר הגיבה בחריפות להרס. "מפליא שעל רקע המתיחות הגבוהה בגבול הצפון, צה"ל מוצא לנכון להפנות כוחות על מנת להרוס מבנה בתחומי היישוב יצהר. כדאי שהנחישות והאנרגיה שגילה צה"ל להרוס את המקום בעיצומו של גשם בלתי פוסק, תופנה לדיכוי מוקד ההתפרעות של ערביי עוריף שהפכה ל'בילעין מספר 2'.