הרב וולפא
הרב וולפאמוזיאון גוש קטיף

את אחי אנוכי מבקש. עברנו מערכת בחירות של "יתבררו ויתלבנו הדברים". לא האמנתי שכך נראים רבנים ויהודים מאנ"ש.

אני עומד ותוהה, אלו חסידים?! אלו רבנים?! אלו מנהיגים?! אלו מחנכים?! בושה וחרפה! איך אפשר להשאר אדיש? ששים וחמישה אלף יהודים הלכו לקלפי בעידודם של פטרוני מפלגת "עוצמה לישראל" ושלשלו פתק למען "הליכוד ביתנו", "יש עתיד" ו"העבודה". (כידוע שהקולות של מי שלא עובר את אחוז החסימה, מתחלקים בין המפלגות הגדולות).

כל מערכת הבחירות הכושלת שניהלו חלק מאנשי המפלגה היתה בנויה על שקרים, לשון הרע, הוצאת שם רע, הטעיית הציבור, זיופים, טרור, ומה יצא להם מכל זה?

חשבתי להמשיך ולהבליג. אבל ידידי לוחצים עלי לקיים את הציווי "והייתם נקיים מה' ומישראל", ולהסיר את המסכה מעל פניהם של אלו שגרמו למחלוקת ולחילול ה' שלא היה כמוהו, ונזק בלתי הפיך לציבור הדתי וגוש הימין. את העבר כבר לא נתקן, אבל אולי נמנע את חילול ה' בעתיד. מי שגורם לזה צריך לדעת שמעשים כאלו לא יעברו בשקט.

כל האמת מאחורי עוצמה לישראל

בבחירות לפני 4 שנים, היתה הצלחה באיחוד שעשינו במסגרת מפלגת "האיחוד הלאומי", כאשר בזכות האחדות הצלנו את קולות הימין והכנסנו את נציג "ארץ ישראל שלנו". בשנה האחרונה החלו להסית את בן ארי לפרוש מארץ ישראל שלנו, ולהקים לו מפלגה חדשה.

מאז החלו להשתמש בבן ארי ככלי משחק תוך הבטחות גרנדיוזיות. הם סיפרו לכולם שבקדנציה הבאה הם יכניסו את בן ארי להיות חבר וועדת הכספים ואז כולם יהנו מתקציבים ומ"מטמוניות של זהב".

בעצת האחיתופלים, בא ידידנו ר' מיכאל בן ארי ביום לא כל כך בהיר לביתי, והודיע כי אינו מעוניין יותר בשותפות עם "ארץ ישראל שלנו" והוא ירוץ לבד. 'יש לי את כל הרבנים', 'כל יום אני רץ לחתונות ושמחות של חב"ד', 'אני שווה שלשה מנדטים', ועוד כל מיני פנינים יקרים מפז, וסיפר שהזמין סקר מ"מינה צמח" שמראה כמה הוא מפורסם.

בן ארי פרש מהאיחוד הלאומי למרות שהובטח לו מקום

בעקבות זאת פרש בן ארי גם מהאיחוד הלאומי, וייסד את "עוצמה לישראל". ובכדי לקבל 3 מליון ₪ למימון מערכת הבחירות, בחר כראש עוצמה לישראל את פרופסור אלדד, יהודי שעדיין אינו שומר תורה ומצוות, ואשר רק במאי 2102 הגיש הצעת חוק לכנסת, לגייס את החרדים באמצעות סנקציות. התחננתי על נפשו של בן ארי, שיישאר ב"איחוד הלאומי", כדי שלא לבזבז עשרות אלפי קולות, והסברתי לו שאין לו סיכוי לעבור ושכולם יאשימו אותנו בשריפת קולות, והרי רבני חב"ד הזהירו שלא להריץ מפלגה שמסכנת קולות. ובפרט שמשלחת של רבני האיחוד הלאומי הגיעה אלי הביתה בהבטחה ברורה שר' מיכאל מקבל מקום בטוח וריאלי.

ויתירה מכך, בישיבת הנהלת ארץ ישראל שלנו שהתקיימה בקיץ שעבר, כשחשבו שהבחירות יתקיימו מוקדם יותר, סוכם על דעת כולם שלא נרוץ לבד בשום אופן, כי אין לכך סיכוי. אבל עצת האחיתופל שהנה הם מכניסים ארבעה וחמישה מנדטים גברה על השכל הישר. באחת הפגישות נאמר במפורש לאנשי עוצמה לישראל: נשתמש בוולפא עד לשניה האחרונה בכל מה שהוא בנה ורומם את בן ארי על ידי העלון ותקציבי המפלגה, ואז נפרוש ונפתיע את "ארץ ישראל שלנו" שיהיו ללא פעילות לקראת הבחירות, ונשאר לבד בשטח.

כיסאולוגיה לשמה

במהלך כל התקופה, נתן ח"כ אורי אריאל לבן ארי מקום שמיני ברשימה, ואח"כ הסכים על מקום שביעי. אבל בן ארי דרש רק שישי. לא פחות. והסביר לי שמבחינתו גם "מיקום" זה עניין אידיאולוגי שעליו אפשר לפרוש. ואף התבטא "אני אשרוף 41 אלף קול וכולם ידעו שאני משוגע" (ואכן בזה הוא הצליח).

הרב שמואל אליהו רבה של צפת, התקשר אלי בהיותי בניו יורק, והתחנן שאשפיע על בן ארי שלא לפרוש מהאיחוד הלאומי, כי הדבר יגרום נזק לכל גוש הימין והדתיים, אבל שום דבר לא עזר. לציבור סיפרו סיפורי צוואנציק על "אידיאולוגיה" וחילוקי דיעות בענין ארץ ישראל.

משראיתי שאין סיכוי שבן ארי יעבור את אחוז החסימה, ולאידך כאשר האיחוד הלאומי והבית היהודי איחדו כוחות למען שמירה על ארץ ישראל, החלטתי להמליץ לאנ"ש לבחור כמו בבחירות האחרונות ל"איחוד הלאומי" שהתאחד עם "הבית היהודי", וכפי שהסברתי את דעתי במכתב מפורט, שרק כוח גדול ומאוחד שיכנס לממשלת ימין צרה, יוכל לשמור על ארץ ישראל.

הסתה שגובלת ברצח

הם לא בחלו בשום דבר, הוצאות מכתבים שקריים מרבנים, הטרדות בטלפון כולל איומי רצח, הוצאת שם רע, ועלילות דמיוניות. והרי אפילו במקולקלים שבמפלגות החילוניות אין מציאות כזו, שמי שממליץ להצביע בעד מפלגה מסוימת יקבל רדיפות אישיות מהתומכים במפלגה אחרת.

מי התיר להם ע"פ שו"ע לשלוח מכתבי פלסתר שקריים במייל ובמסרונים, כביכול בשמי (ומבואר בסוכה כט,א: "בשביל ארבעה דברים מאורות לוקין: על כותבי פלסתר", ופירש"י: "כותבי פלסתר - שטרות מזויפים ומכתבי עמל, לשום דופי על אדם, לכתוב בשמו מה שלא צוה"). ומי התיר להם להוציא עלונים מזוייפים הדומים בחיצוניות ל"ארץ ישראל שלנו" ולרמות את הציבור? ומה יצא להם מכל השקרים האלו? אפס מאופס! כי השקר אין לו רגליים.

ולא יענש שום אדם בסיבתי

באותם הימים עבדתי קשה לכוון בק"ש שעל המיטה: "הריני מוחל לכל מי שהקניט והכעיס אותי או שחטא כנגדי, בין בגופי בין בממוני בין בכבודי.. ולא יענש שום אדם בסיבתי". וביקשתי מהקב"ה שלא יתקיים בכל המלעיזים מאחז"ל שהחושד בכשרים לוקה בגופו.

וכך התקרב יום הבחירות, ובכל יום הועלה הרף של הטינופת שנזרקה נגדי תוך ניצול ציני של אנ"ש היקרים שלא הבינו מה מתנהל מאחורי הקלעים, ולא היה אפילו שהות להסביר את המצב לאשורו, לאחר שזאת הייתה כוונתם לגנוב את ליבם של אנ"ש בתחבולות ולנצל את המשיחיסטים עד תום, ואחר כך לזרוק אותם לכלבים.

מה עשו בזמן הגירוש?

רק לשם השוואה, בבחירות קודמות מסרנו את הנפש ואת הממון כדי להכניס את בן ארי, כדי שבאמת יהיה מי שיביא את דבר הרבי, וכאן אל דאגה אף אחד לא הוציא שקל מכיסו רק סיפרו לו סיפורים והבטחות ללא כיסוי, העיקר לרדוף את שנוא נפשם וולפא. השנאה מקלקלת את השורה. עוד אזכרה ימים מקדם כאשר הוזמן בימי הגירוש מגוש קטיף, את ח"כ זאב בוים ז"ל (אז שר בממשלת הגירוש) לביקור בישיבתו, ונתן לו כבוד מלכים, והזהיר את התמימים שלא יעיז אף אחד לעורר את ענין ההתנתקות ח"ו. והוריד את כל הפלקטים שהיו ברחובות נגד הגירוש, ברדיוס של קילומטר מהישיבה. ובשעה שכולנו באנו לשליח הרב קירשנזפט בנווה דקלים לפני הגירוש, ונלחמנו ללא הפוגה באופן של מסירות נפש וממון בבחינת "נתנו גוום למכים. ולחייהם למורטים", הרי אותם ליצנים חגגו עם זאב בוים ואסרו כל פעילות של שלימות הארץ.

עוצמה לישמעאל

ובתכלית, האם הם הביאו עוצמה לישראל? "א נעכטיקער טאג"! לא מיניה ולא מקצתיה, אבל "עוצמה לישמעאל" הביאו גם הביאו. שכן ע"י מפלגתם הכושלת הם גרמו בידים לזריקת שני מנדטים וחצי לפח האשפה, וע"י המלחמה האכזרית שניהלו נגד בנט הם גרמו להורדת שני מנדטים מהבית היהודי והעברתם ללפיד בתעמולה מרושעת שכמותה לא היתה מעולם (ותשאלו את נציגי יהדות התורה, איזה נזק נגרם בהחלשת כוחו של בנט וחיזוקו של לפיד, בחינת בכייה לדורות).

וכמו"כ גרמו בידים להעלאת אחוז המצביעים מקרב השמאל והערבים, ולהוספת מנדטים ערביים בכנסת, ע"י המערכה המטופשת "אין זכויות בלי חובות". והאם מישהו מהם יקבל עליו אחריות למה שהוא גרם?

בעוונותינו הרבים, כל הלכלוך שהשפריצו לכל הצדדים, וכתבי הפלסתר, והשקרים, וההוצאת שם רע, לא עזרו כלום, ובשורה האחרונה המצב הוא שבן ארי שרף 65,000 קולות. ולקחו ובזבזו את כל כספו של אלדד לפח הזבל.

במקום להתחבא בבית ולעשות חשבון נפש נוקב, כיצד לקחו יהודי יקר שהגיע למלאות שליחות קודש בכנסת, ושיקרו אותו ונתנו לו עצה שאינה הוגנת, ואנחנו את נפשנו הצלנו. ולהתראות בבחירות הבאות, שבהם נעשה שוב מלחמת אחים בחב"ד.

סוף דבר הכל נשמע

אינני שמח חלילה לאידו של יהודי וגם לשונאי לא הייתי מאחל מפלה כזאת, ובפרט שכאן הם גרמו נזק לכל כלל ישראל והתקיים בהם "אל תעלו בהר כי אין ה' בקרבכם". אבל אולי אולי ילמדו כל הנ"ל לקח ממערכה זו, שאי אפשר להיבנות משנאה ומחלוקת. שלא יתכן להצליח ע"י זריקת בוץ על יהודי שני. ושלא מרויחים שום דבר מ"הפרד ומשול".

כבוד אלוקים הסתר דבר, וקשה לי מאד לכתוב גילוי דעת זה. אבל לא יתכן שההסתה תמשיך בלי תגובה. למען ההיסטוריה ובכדי למנוע מערכות כאלו בעתיד, חייבים להבהיר שיש גבול לכל תעלול.

בבוקר שלמחרת הבחירות קיבלתי עשרות מיסרונים בנוסח דומה: "ישר כוח! בזכותך לא ביזבזנו את קולנו. הרבי שומר עליך שתכוין לדעת תורה אמיתית. שלום רב לאוהבי תורתך ואין למו מכשול", וכדומה. ואז, הודיתי לכל המעודדים, סלחתי לכל המכפישים, ונשאתי תפלה אל הקב"ה המבקש את הנרדף, שכל החושבים עלי רעה מהרה יפר עצתם ויקלקל מחשבותם, בחסד וברחמים. כי את עניי ואת נקיון ויגיע כפי ראה אלוקים ויוכח אמש.