כביש הערבה
כביש הערבהצילום: פלאש 90

רבים מהנוסעים דרומה לאילת מחפשים במהלך נסיעתם הארוכה, מקום לעצור בו ולהתרענן, אלא שהם מתקשים למצוא מקום כשר לאורך כביש הערבה.

לאחרונה החליט בעל אורחאן עין יהב להכשיר את המטבח שלו ולסגור את האורחאן בשבתות וחגים וכך נוצרה לה המסעדה הראשונה בכביש הערבה, הנמצאת תחת פיקוח כשרותי.

בראיון לערוץ 7 סיפר בעל האורחאן, משה דביר, כי לאחר שסגר לפני כחצי שנה את המסעדה שהיתה ברשותו בכניסה לדימונה, הוא החליט לפתוח מסעדה בכביש בערבה.

"בכל השנים עבדתי בשבתות ולא יצא לי מזה כלום אז החלטתי לסגור בשבתות מפני שאין ברכה מעבודה בשבת", סיפר דביר המגדיר את עצמו איש שומר מסורת, "זה הביא לי הרבה מחמאות מהתיירים באזור, על כך שסוף סוף יש בערבה מקום כשר לאכול בו".

"אני מאושר גם להיות עם משפחתי בבית במהלך שבתות וחגים וגם שאני עושה טוב לאחרים, על ידי האורחאן הכשר", ציין דביר והוסיף כי החלטתו לא עולה כלל לדיון, "כשהגעתי הנה החלטתי שלא משנה מה יהיה - אני סוגר את החנות בשבת".

"בדימונה עבדתי בשבת וכל החוזרים מאילת עברו דרכי והרווחתי טוב", סיפר מנהל אורחאן עין יהב, "אבל כשאתה  עושה את החשבון אתה רואה שזה לא משתלם. אחרי 40 שנה שעבדתי שבתות רק שקעתי, וכל החברים שלי אמרו לי שאין ברכה בעבודה בשבת, ואם אפתח בשבת אני מפסיד אוכלוסיה של 40%-50% של דתיים שלא יבואו אלי".

דביר סיפר כי הרב האזורי הגיע להכשיר הכל "שיהיה כדת משה וישראל. גם אני רוצה שהכל יהיה מסודר וכשר", הדגיש.

"הלוואי שכולם ילמדו ממני", סיכם דביר את השיחה.