אמיץ. יועז הנדל
אמיץ. יועז הנדלפלאש 90
העיתונאי יועז הנדל, לשעבר מקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש מטה ההסברה שלו, סיפר בסוף השבוע על צביקה האוזר, מזכיר הממשלה הפורש וחברו בלשכת ראש הממשלה.


"חזרתי עכשיו מלילה בנחל חצצון עם החברים מהצבא. יש חברויות אמיצות שנרכשות בזעה משותפת או תחת אש אויב", כתב הנדל בסוף השבוע.


את צביקה האוזר, מזכיר הממשלה היוצא, הוא הכיר "תחת אור הנרות במשרד ראש הממשלה, כששנינו חנוטים בחליפות. לא היתה שם אש אויב, ובכל זאת נדרש אומץ", כך הנדל.


הנדל שיבח את האוזר וכינה אותו "משפטן מוכשר, בעל תבונה ציבורית, הוא איש אמיץ".


מאז סיים את תפקידו בלשכת נתניהו הנדל לא הרבה לספר על יחסיו עם הבוס לשעבר, "בשנה האחרונה שואלים אותי מה יחסי עם נתניהו? ואני עונה שהתאכזבתי, אך שום דבר לא השתנה. לא הערצתי לפני ולא אחרי. יש בו מעלות רבות ויש בו חסרונות רבים. כך גם אני כותב עליו - פעם בביקורת ופעם בשבח".


הנדל כותב עוד כי "השנאה העיוורת" כלפי ראש הממשלה מאוסה בעיניו, "בדיוק כפי שההערצה העיוורת בעייתית", לטענתו, ראש הממשלה יכול להצליח רק אם הסובבים אותו "לא יאמרו אמן על כל דבר, לא יתחנפו וישמיעו רק, ואך ורק, את מה שהוא רוצה לשמוע. 



"כך לעולם לא יתבלבל ויראה עצמו כראשון לזהות, כראשון לחשוב כראשון והמשוח להנהיג.... רוב שרי הממשלה היוצאת ואנשי הלשכה מעדיפים לשתוק. לא להסתבך. צביקה תמיד דיבר - גם כשלא היה נעים. הוא מסיים קדנציה שבה עשה המון טוב למדינת ישראל, אבל בעיקר ידע להציב מראה. בדרישות המשרה- למציאת מזכיר ממשלה חדש- מומלץ להוסיף את הסעיף אומץ. זה טוב לנתניהו (גם אם לא נעים) וטוב למדינת ישראל", כך הנדל.