קבר רבי נחמן, אומן
קבר רבי נחמן, אומןעוזי ברוך

תורתו של רבי נחמן מברסלב כבר שנים רבות אינה נחלת חסידות ברסלב בלבד, אלא נחלתם של אלפי ועשרות אלפי בני אדם ממגזרים שונים.

אחד הרבנים הראשונים בציבור הדתי לאומי שעסק בתורת ברסלב, הוא הרב שמעון גרשון רוזנברג – שג"ר זצ"ל.

כבר לפני כשלושה עשורים לימד הרב שג"ר את תורת ר' נחמן מברסלב בישיבת הכותל בעיר העתיקה בירושלים, בישיבת מקור חיים שבכפר עציון, בבית מורשה בירושלים ועוד ואף טס לקברו של ר' נחמן שבאומן.

אחד הספרים ואולי העיקרי מבין ספריו של ר' נחמן, הוא 'ליקוטי מוהר"ן' בו פורס ר' נחמן את תורתו במגוון נושאים בחיי היום יום של האדם, וכעת רואה אור ספר ובו שיעוריו של הרב שג"ר בליקוטים.

לאחר שהמכון לכתבי הרב שג"ר הוציא י"ד ספרים משיעורי הרב שג"ר, פתח המכון סדרה חדשה הנקראת  'נמתיק סוד – עיונים במשנת החסידות'.

בסדרה זו צפויים לצאת לאור מספר ספרים של שיעורי הרב בתורת החסידות וכעת, רואה אור הכרך הראשון מבין שניים, של שיעורי הרב שג"ר בליקוטים, והוא גם הכרך הראשון בסדרת 'נמתיק סוד' כולה.

בשיעוריו פורש הרב שג"ר את משנת ר' נחמן ודרכה גם את משנתו שלו. בין הנושאים בספר: אמונה, ברית, לימוד תורה, תיקון חברתי ועוד.

לטענת הרב שג"ר כשם שר' נחמן הוצרך לתרגם את התורה למתכונת מיוחדת שהתאימה לדורו, כך נדרשת עבודת תרגום בכדי להביא את תורת רבי נחמן לדורנו וזה מה שעשה הרב שג"ר בשיעוריו הנאגדים כעת לראשונה.

בפתחה של כל תורה הוסיפו העורכים מעין הקדמה בה צויין מתי, ככל הנראה, נכתבה התורה על ידי ר' נחמן, מעין כותרת על תוכן התורה ועל תוכן דברי הרב שג"ר והמקורות מהם שוכתבו דברי הרב שג"ר בפירושו לאותה תורה.

הספר נערך והודפס בצורה מקצועית ונעימה לעין והודות לכך, הלומד יכול לזרום בלימודו ולהנות מכל רגע.